субота, 9. мај 2020.

РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 2 - СУБОТА, 9. 5. 2020.

Настава почиње на каналу РТС 2 у 9:45h - 11:25h




Српски језик 
- Глас, слово, реч, реченица; утврђивање

Математика 
- Редослед рачунских радњи (множење и дељење), утврђивање


Музичка култура 
- Утврђивање песме „Ми идемо преко поља“ и слушање музике 
„Заклео се бумбар“, М. Шоуц

петак, 8. мај 2020.

МИ ИДЕМО ПРЕКО ПОЉА, народна песма

На РТС 3 каналу реализован је час: "Ми идемо преко поља", народна песма


Први корак:
Прочитајте причу о Мици кравици на страни 51. у убенику.

Други корак:
Ко су додоле?
Додоле су младе девојке или девојчице, које су се окупљале у време суше и својом песмом и игром призивале кишу. Овај обичај био је део сремске традиције, али развојем и модернизацијом друштва обред призивања кише бива напуштен, а додолске ритуале, певање додолских песама уз ритуални плес, данас негују културно уметничка друштава као део фолклорне традиције.

Погледајте како  у народном фолкору изгледају 
БОГИЊЕ КИШЕ - ДОДОЛЕ:


Трећи корак:
Препиши у свску  и илуструј песму  Ми идемо преко поља, страна 51.

Четврти корак:
Ми идемо преко поља; Народна песма



 Пети корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК
Научите песму Ми идемо преко поља, ЦД1, нумера 31/32.




РЕДОСЛЕД РАЧУНСКИХ РАДЊИ (ДЕЉЕЊЕ)


На каналу РТС 3 реализован је час: Редослед рачунских радњи (дељење)


Први корак:
Поновите који су елементи рачунских радњи сабирање, одузимање, множење и дељење.

Други корак:
Подсетите  се и поновите  редослед извођења рачунских радњи са множењем:
Када у задатку нема заграда:
 4 · 4 + 2 = 16 + 2 = 18, прво множиш, онда сабираш.
                9 – 4 · 2 = 9 – 8 = 1, прво множиш, онда одузимаш.
Када у задатку има заграда:     
(7 + 6) · 3 = 13 · 3 = 39
               4 · (19 – 5) = 4 · 14 = 56, прво рачунаш оно што је у загради.

Трећи корак:
Запишите у ваше свеске: 
 Редослед рачунских радњи (дељење)

Када у задатку имамо две рачунске радње, сабирање и дељење, или одузимање и дељење, а нема заграда, увек прво делимо, па онда сабирамо:


Сабирање и дељење: 36 + 36 : 4 = 36 + 9 = 45

Одузимање и дељење: 30 – 30 : 3 = 30 – 10 = 20

***

Када у задатку имамо две рачунске радње, одузимање и дељење, а нема заграда рачунамо по реду:
3 2 : 3 = 6 : 3 = 2
8 : 4 3 = 2 3 = 6


***
Када у задатку имамо заграде, рачунамо прво оно што је у загради. Све што је испред или иза заграде, преписујемо:
32 : (5 + 3) = 32 : 8 = 4

Четврти корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК
Задаци из уџбеника „Реши задатке“: страна 34. задаци 1, 2, 3,      и  на 35. страни 4. и 5. задатак.




НАУЧИЛИ СМО ПИСАНА СЛОВА ЛАТИНИЦЕ: Д, Џ, Ђ, Ф, Х

На РТС 3 каналу реализован је час:                                                                           "Пас и његова сенка", Доситеј Обрадовић                                                         (претходно обрађено на часовима редовне наставе)

Први корак:
  • На часу сте још једном анализирали басну "Пас и његова сенка", издвојили важне поуке које су од значаја у свакодневном животу и подсетили сте се о важним чињеницама о Доситеју Обрадовићу.
  • Данас ћемо читати и писати научена слова латинице.


Други корак:
Прочитајте гласно и изражајно текстове „Наранџасти рођендан” и „Хеленине туфне”, Латиница, стране 80 и 82.
Трећи корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК:
Урадите задатке у Латиници на странама 84. и 85. 

четвртак, 7. мај 2020.

РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 3 - ПЕТАК, 8. 5. 2020.

Настава почиње на каналу РТС 3 у 8: 00h - 9:45h




Српски језик 
-Пас и његова сенка, Доситеј Обрадовић


Математика
-Редослед рачунских радњи (дељење)


Музичка култура 
- Обрада песме „Ми идемо преко поља“

ЧОВЕК СТВАРА

На РТС 2 одржан је час: Различити облици кретања тела


Први корак:
  1. Различите облике кретања тела поновили сте посматрајући и пратећи час.
  2. Поновићемо шта смо научили о материјалима. 

Други корак:
Клик на линк који вас води на Е-учионицу.
Прочитајте и поновите:


 Трећи корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК
Одговори на питања: Радна свеска - страна 76, 77 и  78.
Решења провери на 93. страни.

УЧИМО ПИСАНА СЛОВА ЛАТИНИЦЕ Ф и Х

На РТС 2 реализован је час: Глаголи (глаголска времена, потврдни и одрични глаголски облици)



Први корак:
Поновили сте важне чињенице о глаголима.
Писање речце НЕ. (Памтите и примењујте правописна правила).


Други корак:

Игра Корак по корак
Читате пажљиво и на основу описа (корак по корак)  дођите до тражене речи.
1. Животиња је.
2. Храни се рибама.
3. Живи у води и на копну.
4. Добар је пливач.
5. Име јој садржи четири гласа.
(Тражена реч је фока.)
 ***

1. Музички је инструмент.
2. Његов назив се користи за одређену врсту врата.
3. Користи се за извођење наше народне музике.
4. Може да има и дирке и дугмиће.
(Тражена реч је хармоника.)

  •  Којим гласовима (словима) почињу речи ФОКА и ХАРМОНИКА?
  • Данас учимо нова слова латинице Ф и Х.


Трећи корак:

Посматрај нова слова латинице у Латиници на страни 82.
Да ли постоји сличност између писаних слова ћирилице и писаних слова латинице
  Ф и Х?

Четврти корак:
Погледај видео-запис. Пажљиво посматрај правац који показују црвене стрелице:



Пети корак:
-Пратите сада стрелицу и покушајте правилно да напишете велико и мало  писано слово латинице  Ф
-Први задатак, Латиница, страна 82.

Шести корак:
Погледај још један видео-запис. 
Пажљиво посматрај правац који показују црвене стрелице:



Седми корак:

-Пратите  стрелицу и покушајте правилно да напишете велико и мало
писано слово латинице Х
-Први задатак,  Латиница, страна 82.


Осми корак:
  •         На исти начин запишите у ваше свеске велико и мало писано слово латинице Ф,  а у другом реду велико и мало слово латинице Х.
  •          Напишите у сваком  реду по  пет великих , пет малих писаних слова.
  •          Уколико је потребно, пишите и више, све док не увежбате.


 Девети корак:

-Употребите писана слова латинице  и напишите у ваше свеске:

Pisana slova latinice

Ćirilica
Latinica
Ф ф
F f
Х х
H h

Feđa, Hana
flauta, kofer, hrast, pohvalnica
Frula i harmonika su deo našeg folklora.

Десети корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК
-Урадити задатке у Латиници на страни  83.
-Вежбати читање  писаних слова латинице, текст "Хеленине туфне на страни 82Латиница.


ОДРЕЂИВАЊЕ НЕПОЗНАТОГ ДЕЉЕНИКА (утврђивање)

На РТС 2 реализован је час: Редослед рачунских радњи (множење)



Први корак: 
-На часу смо поновили важна правила о редоследу рачунских радњи.

Да утврдимо:

  • Када у задатку имамо сабирање и множење, УВЕК СЕ ПРВО МНОЖИ.
  • Када у задатку имамо одузимање и множење, УВЕК СЕ ПРВО МНОЖИ. 
  • Уколико треба да рачунамо вредност израза у којем се налази заграда, УВЕК СЕ ПРВО РАЧУНА ОНО ШТО СЕ НАЛАЗИ У ЗАГРАДИ.  

Други корак:

Поновите помове:
Дељеник
Делилац
Количник
Збир
Разлика

Трећи корак:


ДОМАЋИ ЗАДАТАК
Реши задатке на 26. страни у уџбенику
 (Пажљиво читај! Ако је потребно, прочитај текст неколико пута и корак, по корак, реши задатке).




среда, 6. мај 2020.

РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 2 - ЧЕТВРТАК, 7. 5. 2020.

Настава почиње на каналу РТС 2 у 9:45h - 11:25h






Математика 
-Редослед рачунских радњи (множење)


Српски језик 
- Глаголи (глаголска времена, потврдни и одрични глаголски облици)



Свет око нас 
- Различити облици кретања тела

ОДРЕЂИВАЊЕ НЕПОЗНАТОГ БРОЈА


На каналу РТС 3 реализован је час: Одређивање непознатог броја - утврђивање

Први корак:

Поновити како се израчунава непознати чинилац.
Поновити како се израчунава непознати дељеник.
Поновити како се израчунава непознати делилац.

Други корак:
Погледајте задатке које сте записали пратећи час на РТС - у. 
Подсетите се кроз дате примере како се израчунавају непознати чланови код множења и дељења. 

Трећи корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК
  • Решити задатке у уџбенику, страна 30. и 31. 
  • Задатке решавати самостално, без помоћи родитеља. 
  • Пажљиво читати текст задатака, неколико пута, па тек тада решавати задатке. 

ЗА ОНЕ КОЈИ ЖЕЛЕ ВИШЕ ДА ВЕЖБАЈУ!
Решите задатке на 32. страни