петак, 22. мај 2020.

КОЛАЖИ ОД ЛАТИЦА СУВОГ ЦВЕЋА



Задатак који желим да урадите   трајаће  неко време . 
Радићемо  фито колаж- СЛИКЕ ОД СУВОГ ЦВЕЋА.

Шетајте , посматрајте расцветале биљке , бирајте цветове и листове које ћете пресовати. Служите се маказицама да лагано одсечете цвет или лист, немојте повредити биљку - сетите се да је жива! Током наредног периода процветаће многе биљке, зато ће овај задатак потрајати јер ћете својој збирци додавати нове врсте. Почните овог викенда и сакупљајте материјал . Успут се потрудите да сазнате о којој биљци је реч , да ли је лековита ...Тако ћете се  боље  упознати са  још неким биљним врстама из окружења.

Као и за сваку другу слику и за колаже од цвећа потребно је стрпљење, љубав и вештина. Мора да постоји   жеља за стварањем и   много стрпљења  за прикупљање материјала.
Цвеће и лишће се не бере после кише, ни у зору, ни у сумрак, кад је влажно или покривено росом. Најбоље је сакупљати га око поднева јер су тада цветови највише отворени, па се могу и лакше пресовати.
Пресовање  се врши између листова меког упијајућег папира  и под притиском. Листови и цветови морају бити суви. На једном листу папира слажу се цветови или листови приближно исте дебљине, а потом све притисне тешком књигом (или нечим сличним , у томе ће вам помоћи укућани ). Цвеће и лишће можете пресовати и између листова новинске хартије, али тада због присуства олова могу неке биљке да промене боју. Неко биље се пресује брже или боље од другог. До тога се долази искуством, али, рецимо лакше се пресује пољско цвеце, него баштенско. Дужину пресовања такође одређује количина влаге у материјалу - код неких врста је то краће, код других дуже. Повремено  се пресовано биље  прегледа и замењује хартија.

ПРИМЕРИ СЛИКА  ОД ЦВЕЋА
Ове слике нека  пробуде вашу машту и жељу за стварањем.  Када будете имали довољно потпуно осушеног, пресованог,  сувог,  лишћа и цвећа урадите слику која ће бити плод  ваше маште.










ЦРТАЊЕ КВАДРАТА, ПРАВОУГАОНИКА И ТРОУГЛА НА КВАДРАТНОЈ И ТАЧКАСТОЈ МРЕЖИ


На часу РТС 2 реализован је час: Обим геометријске фигуре. 


Први корак:
Подсетили сте се како се израчунава обим геометријских фигура квадрата, правоугаоника и троугла и како оне изгледају.
Отворите ваше уџбенике, страна 46. и погледајте подсетник још једном.

Други корак:
Пажљиво пратите  начин цртања геометријских фигура који је приказан у следећем  видео-запису:






Трећи корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК


Напишите наслов.
У вашим свескама већ имате квадратну мрежу.


  1. Нацртајте квадрат и  обојите га жутом бојом.
  2. Нацртајте правоугаоник  и обојите га зеленом бојом.
  3. Нацртајте троугао и обојите га црвеном бојом. 




Користите лењир, пажљиво цртајте  и трудите се да рад буде уредан, прецизан и тачан!

СЕДИ ЋИРА НА ВРХ СЛАМЕ, Народна песма


На каналу  РТС 2  рализован је час: Седи Ћира на врх сламе, народна песма

Први корак:
 Данас ћемо научити да певамо  једну веселу, шаљиву,  народну песму.

Други корак:
Отворите ваше уџбенике, страна 68. и прочитајте текст песме.

Трећи корак:
Пратите текст, пустите  видео-запис и слушајте.


Четврти корак:

Колико ова песма има строфа?
Колико стихова има у свакој строфи?
Које расположење ова песма изазива?

Увашим уџбеницима песма има 5 строфа. Свака строфа има по 4 стиха.

Постоје различити записи ове песме, негде је песма дата у 3 строфе, негде 4, а негде 5. То не треба да вас  збуни. Током времена,  народни певачи су песму дорађивали и мењали. 
Ова песма је весела и шаљива. 


Пети корак:

Домаћи задатак

  • Увежбајте певање песме Седи Ћира на врх сламе.

          (ЦД 2,  нумера бр. 25)
  • Илуструјте песму у виду приче по сликама. (Најмање 3. слике, а ви сами одлучите које строфе ћете илустровати).


Док певате:
  • Исправите тело.
  • Ширите добро расположење.
  • Правилно отварајте уста приликом изговарања речи у песми. 



ЗЛАТНЕ РИБИЦЕ НЕ ПРАВЕ ШТЕТУ, Мирјана Стефановић (утврђивање)


На РТС 2 каналу реализован је час: Принцеза на зрну грашка,  Ханс Кристијан Андерсен




Први корак:
Припремите ваш уџбеник Латиница, страна 102. 103. 104. 105.

Други корак:
Пустите видео – запис, слушајте и пратите у вашим уџбеницима текст приче. Покушајте да запамтите што више детаља.




Трећи корак:
Вежбајте читање текста, све док не прочитате  без грешке, течно и тачно!

 Четврти корак:
Уколико желите да набавите златну рибицу као кућног љубимца, важно је да знате:
Златна рибица као кућни љубимац

Златна рибица је пореклом из Кине. Најтраженија је акваријумска риба. Наранџасте је боје и нарасте до 15цм. Мирољубива је и друштвена тако да се може држати и са другим рибицама. Већину времена проводи на дну акваријума, док на површину долази да се храни. Многи је држе у стакленој кугли, без одговарајућег пречишћивача воде и пумпе за ваздух. То није добро, јер им је потребна велика количина кисеоника у води и у таквим условима златна рибица пати.

Пети корак:

ДОМАЋИ ЗАДАТАК

  • Урадити  задатке   у Латиници на страни 105.
  • Вежбати читање 


РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 2 - ПЕТАК, 22. 5. 2020.

Настава почиње на каналу РТС 2 у 9:45h - 11:25h



Српски језик 
-  Принцеза на зрну грашка,  Ханс Кристијан Андерсен, утврђивање

Музичка култура 
- Седи Ћира на врх сламе, народна песма


Математика 
- Обим геометријских фигура, утврђивање

четвртак, 21. мај 2020.

ЖИВОТИЊЕ У МОЈОЈ ОКОЛИНИ


На РТС 2 каналу реализован је час: Облици појављивања воде у природи 


Први корак:
Припремите свеске и убенике, страна 86. и 87. 

Други корак:
Пажљиво погледајте илустрације и размислите:
Које животиње виђате у својој околини?
Опишите њихов изглед. Где живе те животиње?
Које животиње живе у шуми?
Које животиње живе у дворишту?
У нашој околини живи много разноврсних животиња. Оне живе у шуми, на ливади, у парку, у води и око ње, у дворишту, у кући, у зоолошком врту.

Трећи корак:
ДИВЉЕ ЖИВОТИЊЕ
Размислите:
Ко се брине о животињама које живе у шуми?
Чиме се оне хране?
Ко брине о њиховим младунцима?
Које животиње живе на ливади?
Да ли знате неке животиње које живе у води или поред ње?
Које животиње можемо видети у парку?
Како им можете помоћи зими када је веома хладно и нема хране?
Животиње које живе у природи и саме се брину о себи називамо дивље животиње. Дивље животиње саме брину о себи и својим младунцима, проналазе склониште, храну и воду, бране се од природних непријатеља. Човек и њима понекад помаже. На пример, ловци им остављају храну током оштрих зима.



Четврти корак:
ДОМАЋЕ ЖИВОТИЊЕ

Размислите:
Зашто гајимо домаће животиње?
Шта добијамо од краве?
А шта од кокошке?
Које користи човек има од овце?
Од ког материјала су најквалитетније ципеле и торбе?

Животиње о којима брине човек називамо домаће животиње. О домаћим животињама брине човек и да их гаји јер од њих добија месо, млеко, кожу, јаја, вуну итд. Домаће животиње човек углавном гаји на селу.

У сеоском домаћинству постоје објекти за сваку врсту животиња (кокошке се гаје у кокошињцу, свиње у свињцу, краве у штали, овце у ограђеном простору који се зове тор). Краве, овце, козе и коњи су биљоједи и од пролећа до јесени пасу траву на пашњацима, у току зиме човек их храни сеном, кокошке храни кукурузом и пшеницом, а свиње су сваштоједи, па за њих спрема помије.

Пети корак:
Погледајте пажљиво видео запис:




Шести корак:
Запишите у свеску
Животиње у мојој околини

-         Животиње живе у шуми, ливади, парку, води и око воде, у дворишту, у кући, у зоолошком врту.

-         Дивље животиње – животиње које се брину саме о себи (вук, лисица, јеж, јелен, јазавац...)
-         Домаће животиње – животиње о којима брине човек (овца, крава, свиња, кокошка...)


Седми корак:
Пронађите картице које сте добили уз ваш уџбеник „ЖИВОТИЊЕ“, исеците их, разврстајте на домаће и дивље и залепите у ваше свеске.

Осми корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК
Научите градиво и решите задатке у Радној свесци, страна 59.