петак, 27. март 2020.

ТАБЛИЦА МНОЖЕЊА

Данас је одржан 10. час метематике на РТС 2 - Дељење бројевима 2, 5, 10. 


Данас сте на часу вежбали дељење бројевима 2, 5, 10. 

Потребно је да у потпуности савладамо таблицу множења и дељења (бројевима које смо до сада научили), како бисмо наставили даље са реализацијом нашег плана. 

Први корак:
Узмите ваше свеске и поновите таблицу множења и дељења.

Други корак:
Уколико сте научили таблицу проверите ваше знање на занимљив начин. 
ИГРАЈТЕ ИГРИЦУ учите и уживајте!


Упутсво:
-Упишите  име како бисмо пратили ваш напредак.
-Клик на стрелицу ПОЧНИ.
-Картице у боји, са леве стране, премести у тачна поља са решењима на десној страни екрана.
-Када све картице потрошиш и попуниш сва поља са решењима, клик на правоугаоник у доњем делу ПОШАЉИ ОДГОВОРЕ.
-Након тога извршиће се провера решења и приказаће се твој резултат и време. 
-Можеш да играш  игрицу колико год желиш пута, све док ти сва решења не буду тачна!

ГЛАГОЛИ

Данас је одржан 8. час српског језика на РТС2 - Болесник на три спрата, Бранко Ћопић (Ова наставна јединица претходно је обрађена са ученицима нашег одељења).


Пажљиво пратите сваки корак и пратите редослед.

Први корак:
-Припремите уџбеник "Дар речи" граматика за српски језик, свеске и прибор за писање.
-Напишите наслов ГЛАГОЛИ и датум. (Пишите писаним словима ћирилице).

Други корак:
Допуни реченице, напиши шта ради онај чије је занимање наведено.
Лекар________ . 
Писац ________
Продавац _______.  
Кувар _________. 
Зидар _________.
 (Не трба да пишете све реченице, одаберите три које желите и када их допуните запишите у свеску. 

Трећи корак:
Подвуците бојом по жељи  речи које сте допунили. 
Речи које сте подвукли означавају радњу (шта неко ради) и називају се ГЛАГОЛИ.

Четврти корак:
Допуни реченице одговарајућим понуђеним речима.

Речи су: седи, жели, спава - пронађи им право место у реченицама!
Милана свако вече ________ са својом лутком.
Бака ________ испред куће.
Петар _________ да добије ролере. 

Речи које сте дописали означавају стање (налази се у неком стању) и називају се ГЛАГОЛИ.

Пети корак:
Запишите реченице у свеску и подвуците бојом по жељи речи које сте допунили.

Шести корак:
Допуни реченицу:
Када је невреме напољу ________, __________, ___________...

Одаберите речи које желите, запишите реченицу у свеску  и подвуците их бојом по жељи;
(грми, дува, сева, пљушти, веје, фијуче...)

Речи које сте одабрали означавају збивање (нешто се збива у природи) и називају се ГЛАГОЛИ.

Седми корак:
Да закључимо!
Запишите у свеске:
Речи које означавају радњу, стање и збивање називају се ГЛАГОЛИ.


Осми корак:
Запишите у ваше свеске и ова важна правила:


Писање речи НЕ уз глаголе

а) Одвојено:                                                               б) Спојено:
Милан не жели да касно крене.                              Нећу да учествујем у томе.
Гости не знају за изненађење.                                 Немој звати после девет увече!

Ви не питате за летовање.                                       Немам ниједно питање за Вас. 




Реши задатке на 73. и 74. страни у уџбенику "Дар речи".

Девети корак:
 НАГРАДА ЗА ВАШ ТРУД! 


Игра: ЗВЕКНИ КАРТИЦУ.

Клик на:  ИГРАМ СЕ И УЧИМ ГЛАГОЛЕ

Када се линк отвори напишите ваше име.
Картице се појављују једна по једна, треба да ударите само исправне да бисте победили! Срећно!
Играјте се све док не научите да разликујете глаголе према радњи, стању и збивању.

четвртак, 26. март 2020.

РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС2 - ПЕТАК, 27. 03. 2020.г


Петак, 27. март 2020. 


Настава почиње на каналу РТС2 у 9:45h - 11:25h



Српски језик 
- Болесник на три спрата, Бранко Ћопић 
(Текст смо већ обрадили, слушајте и поновите)

Математика 
- Дељење бројевима 2,5 и 10, (утврђивање)


Музичка култура 
- Химна Републике Србије

ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ!!!     

Измена школског календара

Pisana slova latinice P i R

Prvi korak:

Pripremiti pribor za pisanje, sveske i udžbenik Latinica

Drugi korak:

Pročitaj rečenice i obrati pažnju na početna slova reči u rečenicama. 

Petar radi u pekari.
Paprike rastu u povrtnjaku.

Koja slova se najčešće javljaju na početku reči?
Ako izostavimo slovo "U" primetili smo da se često ponavljaju slova "P" i "R".

Danas učimo pisana slova latinice "P" i "R".

Treći korak:

Napišite naslov u vašim sveskama štampanim slovima latinice:

Pisana slova latinice P i R



Četvrti korak:
-Otvorite vaše udžbenike Latinica strana 64. 
-Pogledajte, da li postoji sličnost između  pisanih slova ćirilice i pisanih slova latinice P i R?

Peti korak:
-Pratite strelicu i pokušajte pravilno da uradite 1.  zadatak na 64. 

Šesti korak:
-Pažljivo pogledajte video zapis:


-Pratite redosled kojim se pojavljuju strelice i na isti način zapišite veliko i malo pisano slovo latinice  u vaše sveske.
-Napišite u jednom redu pet velikih i pet malih pisanih slova Pp. 
-Ukoliko je potrebno napišite i više, sve dok ne uvežbate. 
-Neka slova budu lepa, pravilno napisana, zadaci uredni. Pazite na linije!

Sedmi korak:
-Pogledajte sledeći snimak:




-Pratite redosled kojim se pojavljuju strelice i na isti način zapišite veliko i malo pisano slovo latinice  u vaše sveske.
-Napišite u jednom redu pet velikih i pet malih pisanih slova Pp. 
-Ukoliko je potrebno napišite i više, sve dok ne uvežbate. 

Osmi korak:

1) Upotrebite pisana slova latinice koja smo učili i napišite jedno ime koje počinje slovom P i jedno ime na slovo R.

2) Zapišite sledeće reči pisanim slovima latinice i dodajte još nekoliko reči koje imaju slovo P i R. -Neka data slova budu na različitim mestima u rečima.

Reči su: pekara, paprika, ratnik, povrtnjak... (nastavite dalje sa pisanjem reči).

3) Prepišite sledeću rečenicu pisanim slovima latinice: Petrini rukavi su kratki.


Deveti korak:
Domaći zadatak:

-U udžbeniku Latinica pažljivo rešite zadatke na 64. i 65. strani. -Vežbajte čitanje teksta pisanim slovima latinice "Ruškine komšije". 





ДЕЉЕЊЕ БРОЈЕМ 10

9. час метематике на РТС 2 - Дељење бројем 10



Први корак:
Припремити свеске, оловке и гумице. Написати наслов и датум. 

Други корак:
Надам се да сте пажљиво пратили час и записали примере. 
Уколико сте научили таблицу множења и дељења (бројевима 2, 5, 10) припремила сам за вас једну  игрицу која се зове

  "ЗАВРТИ ТОЧАК". 


Упутство: 

1. Клик на стрелицу  у плавом квадрату "ПОЧНИ"
2. Клик на правоугаоник испод точка "ЗАВРТИ"
3. Када се точак заврти, сачекај да са заустави.
4. Стрелица ће вам показати смер, тј.  задатак на који треба да дате одговор (родитељи могу да вам буду подршка у провери решења, а можете и сами проверити у таблици дељења)
5. Ако је решење тачно, клик на правоугаоник "УКЛОНИ" (тачно решен задатак биће уклоњен, а уколико нисте тачно одговорили, клик на правоугаоник "НАСТАВИ", решавате поново док ваш одговор не буде тачан.
6. Покушајте да сва поља затворите, тј. да их уклоните у најкраћем времену. Време је приказано, горе, лево на екрану.
7. ИГРАЈТЕ СЕ И УЧИТЕ!

Игру можете понављати све док не научите таблицу дељења бројем 10. 

Надам се да ће вам бити занимљиво! 
Пренесите ми ваше утиске. 
Ако вам се допада играћемо се још!


Трећи корак:

Домаћи задатак
Уџбеник МАТЕМАТИКА-  решите задатке на 48.  и 49. страни уколико их нисте решили. 


среда, 25. март 2020.

РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС2 - ЧЕТВРТАК, 26. 03. 2020.г

Четвртак, 26. март 2020. 


Настава почиње на каналу РТС2 у 9:45h - 11:25h



Математика 
- Дељење бројем 10- утврђивање знања
(Припремити прибор за писање, свеске и уџбенике)



Српски језик 
- Врсте реченица по значењу - утврђивање знања
(Припремите свске и оловке, пажљиво пратите и запишите)



Енглески језик 
- My animals, part 2
((Припремите прибор за пиање свеске, уџбеник, радни лист).




ДЕЉЕЊЕ БРОЈЕМ 5



8. час метематике на РТС 2 - Дељење бројем 5



Први корак:Припремити свеске записати наслов и датум.

-Данас сте понављали дељење бројем 5.







ДОМАЋИ ЗАДАТАК:
-У потпуности утврдити  целу таблицу множења и таблицу дељења бројевима  2, 5 и 10.

СИМБОЛИ НАШЕ ДОМОВИНЕ (представљени различитим одабраним техникама)

Резултат слика за навијачки симбол србије
Застава Републике Србије



1. час ликовне културе на РТС2
 - СИМБОЛИ НАШЕ ДОМОВИНЕ

На часу сте упознали симболе наше домовине, а детаљније сте упознали нашу заставу.

-У животу се свакодневно упознајемо са различитим симболима. Неки од њих су:


Резултат слика за црвени крст
Црвени крст је симбол организације која помаже људима у невољи.
У нашој држави је проглашено ванредно стање због опасности од ширења корона вируса. Сви здравствени радници се труде да нам пруже одговарајућу помоћ и заштиту, а наша  дужност и обавеза је да се придржавамо прописаних правила понашања и чувамо наше здравље. 




Резултат слика за симбол љубави
Симбол љубави
Резултат слика за симбол мира
Симбол мира и пријатељства


Домаћи задатак:

Према упутству које сте добили, направите помоћу колаж папира, дрвеног штапића и лепка заставу наше државе.

Упитство:
-Узмите лист из блока. Ако је велики лист, можете га скратити.
-Поделите лист на три једнаке целине.
-Колаж (црвени, плави бели) исеците на тракице (једна боја више тракица). 
-Пажљиво лепите тракице  на лист,  у свако поље одговарајућу боју, према редоследу боја на застави.
-Тракице лепити обострано на исти начин: црвене, плаве, беле.
-Припремити дрвени штапић и залепити заставу.

ДОБИЛИ СТЕ НАВИЈАЧКИ СИМБОЛ НАШЕ ДРЖАВЕ! 
Чувајте га за будуће време,  после ванредног стања.

ВРСТЕ РЕЧЕНИЦА ПРЕМА ОБЛИКУ

7. час српског језика на РТС2 - Врсте реченица према облику.


Данас сте на часу РТС2 утврдили и на примерима поновили врсте реченица према облику. 

Први корак:
Написати наслов и датум. 

Други корак: 
Поновити реченице према облику.
Пажљиво слушајте и погледајте видео прилог:


Трећи корак:
Домаћи задатак:

Врсте реченица према облику:
ПОТВРДНЕ И ОДРИЧНЕ  РЕЧЕНИЦЕ

Препиши у свеску редни број задатка. Не треба да преписујеш текст. Иза редног броја задатка пиши одговоре.

1.   Одричне реченице напиши као потврдне:
Немам гумицу.
Нисам знала шта да цртам.


2.   Потврдне реченице напиши као одричне:
Данас  ћу читати књигу.
Сутра идем школу.


3.   Напиши речи које имају супротно значење од наведених:

знам _______________________           могу ___________________      јесам _____
имам _______________________          хоћу ___________________       волим_____

4.   Смисли и напиши  две реченице у потврдном, а затим их напиши у одричном облику.
(Овај задатак сте добили од учитељице на РТС-у, уколико сте га одмах урадили, није потребно да понављате. Урадите онда само претходна три задатка).


уторак, 24. март 2020.

РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС2 - СРЕДА, 25. 03. 2020.г

Среда, 25. март 2020.


Настава почиње на каналу РТС2 у 9:45h - 11:25h


Српски језик 
- Врсте реченица по облику (понављање градива)
(Припремите свске и оловке, пажљиво пратите и запишите.)


Ликовна култура 
- Симболи наше домовине  (представљени одабраним/различитим техникама)
(Припремите прибор за ликовни рад).


Математика 
- Дељење бројем 5 (обрада и утврђивање)
(Припремите  свеске и прибор за писање).





ПРОЛЕЋЕ

2. час, СВЕТ ОКО НАС, РТС 2 - Пролеће


Први корак:
Припремите свеске, оловке и бојице. Напишите датум и наслов.

Други корак:
Уживајте уз песму "Пролеће" дечјег хора Колибри.

Трећи корак:
Уколико нисте записали у свеске током трајања часа. Записати следеће:

-Дан почетка пролећа је најчешће 21. март и назива се пролећна равнодневница. (Ове године, пролеће је почело 20. марта).
-Обданица и ноћ трају једнако – 12 сати. Од тада се обданица продужава, а ноћ скраћује све до почетка лета.
-Пролећни месеци су март, април и мај (и половина јуна).
-У пролеће су дани све топлији и има више сунчеве светлости.
-Природа се буди, враћају се птице селице, ласте и роде.
-Облачимо тање јакне, мајице, тренерке. Скидамо дубоке ципеле и обувамо плиће. Није нам потребна капа. 

Уџбеник: 95. страна (Прочитати текст, погледати слике и научити запис из свеске)

Домаћи задатак:

-Нацртај букет цвећа који је сачињен од весника пролећа. 

-Уџбеник: 95. страна (Прочитати текст, погледати слике и научити запис из свеске).


БУЂЕЊЕ ПРОЛЕЋА (богаћење речника, придеви)

6. час српског језика на РТС2 - Буђење пролећа 

                                                                       (богаћење речника, придеви)



Први корак:
Запишите наслов и датум.

На данашњем часу подсетили сте се шта су именице и придеви.

Други корак:
Запиши загонетку:

Нежан жбун који има зелен гуњ, округлих бомбона пун.

-Црвеном бојицом подвуци придеве у овој загонетки.

Решење- придеви су: нежан, зелен, округлих, пун.
Решење загонетке: лешник


Трећи корак:  






Домаћи задатак:
-Напишите три реченице о пролећу  које ће бити обогаћене придевима.






Други корак,  решења:
1. Решење- придеви су: нежан, зелен, округлих, пун.
2. Решење загонетке: лешник


Слика, извор: https://www.bastabalkana.com/wp-content/uploads/2013/08/Kako-u%C5%BEivati-u-%C5%BEivotu-prole%C4%87e.jpg

ДЕЉЕЊЕ БРОЈЕМ 2

7. час метематике на РТС 2 - Дељење бројем 2

Први корак:
Припремити свеске записати наслов и датум. 
 

-Данас сте понављали дељење бројем два, поновили везу множења и дељења. Ако сте све то добро схватили неће вам бити дешко да решите задатке. 

Други корак:
Учити таблицу множења и дељења  бројем 2, 5 и 10. 

Трећи корак:
Решити задатке које смо се договорили јуче и урадити још следећа три задатка:
(Не треба преписивати текст, иза редног броја задатка написати рачун и одговор).

1.    Дељеник је 20, а делилац је најмањи двоцифрени број. Израчунај количник.

Рачун:
Одговор:

2.   Дељеник је збир  бројева 13 и 17, а делилац је број 5. Израчунај количник.

Рачун:
Одговор:

3.    У дворишту су пилићи. Вања  је избројао 18 ногу. Колико има пилића у том дворишту?
 
Рачун:
Одговор:



РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС2 - УТОРАК, 24. 03. 2020.г

Уторак, 24. март 2020.



Настава почиње на каналу РТС2 у 9:45h - 11:25h


Математика

 - Дељење бројем 2
(Припремити свеску, прибор за писање и бојице. Написати наслов и датум)


Српски језик 

- Буђење пролећа (богаћење речника, придеви...)
(Припремити свеску, написати наслов и  датум. Уџбеници нека буду при руци)

Свет око нас 

- Пролеће
(Припремити свеску, написати наслов и датум. )