- Погледајте примере у вашим уџбеницима на странама 56, 57, и 58.
- Решите задатке на 59. страни 1. и 2. и на 60. страни до 6. задатка.
Блог је намењен мојим ученицима, њиховим родитељима и свима који желе да прате наставу према плану и програму за други разред. Настао је у тренутку када је настава обустављена услед проглашења ванредног стања у Републици Србији због опасности од ширења вируса корона. На блогу ће се налазити корисне информације за рад и учење као допуна наставним часовима који се приказују на РТС 2 каналу, као и званична обавештења намењена родитељима и ученицима.
Ознаке
- СРПСКИ ЈЕЗИК (51)
- ВАЖНА ОБАВЕШТЕЊА ЗА РОДИТЕЉЕ И УЧЕНИКЕ (50)
- МАТЕМАТИКА (49)
- СВЕТ ОКО НАС (18)
- ЛИКОВНА КУЛТУРА (9)
- МУЗИЧКА КУЛТУРА (4)
- ФИЗИЧКО ВАСПИТАЊЕ (3)
- ПРОЈЕКТНА НАСТАВА (1)
петак, 29. мај 2020.
МЕРЕЊЕ ВРЕМЕНА - ЧАС И МИНУТ
ТРАВЕ ГОВОРЕ БАКИНИМ ГЛАСОМ, Десанка Максимовић
- Данас ћемо читати још једну лепу причу, која ће
вам уједно бити од користи и док будете радили на пројектном задатку (Слике од
сувог биља).
- Ову причу је написала Десанка Максимовић. У њој се описује детињство знаменитог српског биолога Јосифа Панчића.
- Јосиф Панчић је живео у периоду од 1814. до 1888. године. Био је лекар и посебно је изучавао лековито биље како би га примењивао у лечењу болесника. Открио је нову врсту четинара, која је по њему добила назив Панчићева оморика. На једном од врхова Копаоника налази се маузолеј Јосифа Панчића. Зато се тај врх назива Панчићев врх.
- Читајући причу открићете како је бака са којом је дечак одрастао побудила у њему интересовање према биљу и учинила да он постане заљубљеник у природу.
- Припремите ваше Читанке. Отворите страну 144.
- Пронађите (на сајту е-ucionica) у е-читанци: Звучни запис, Траве говоре
бакиним гласом
- Док слушате звучни запис пратите текст у читанци
Трећи корак:
- Oва прича садржи много речи које су вам непознате, користите дигиталне садржаје како бисте видели изглед биља које се помиње.
- Пре него што потражите садржаје на е-учионици и интернету, прочитајте у вашим читанкама значења непознатих речи.
Трећи корак:
Oва прича садржи много речи које су вам непознате, користите дигиталне садржаје како бисте видели изглед биља које се помиње.
Пре него што потражите садржаје на е-учионици и
интернету, прочитајте у вашим читанкама значења непознатих речи.
Четврти корак
Након
читања приче размислите о следећем:
Шта вам се у
причи посебно допало?
Које се све
лековите биљке помињу у овој причи?
Каква сећања
везују Јосифа Панчића за његову баку?
По чему је он
памти?
Шта је све од
ње научио?
Које бакине
особине су му се посебно свиделе?
Какав је Јосиф
Панчић био као мали?
Шта му се
дешавало када не би послушао своју баку?
Које његове
особине вам се посебно допадају?
Како изгледа живот
особе која живи у складу са природом?
Како су траве
говориле бакиним гласом када је научник порастао?
На који начин
су му савети које је добио од баке помогли у послу којим се бавио? Зашто је време
проведено са баком у његовом животу било толико важно?
Пети корак
Верујем да сте
читајући питања и размишљајући о садржају приче закључили следеће:
Јосиф Панчић је главни лик у
овој причи. Он се истиче својим особинама и понашањем. Он је радознао,
несташан, воли да истражује, упоран је у ономе што чини, воли природу и у њој
се осећа спокојно. Његова бака је
споредни лик у причи зато што се у тексту појављује или помиње повремено. Она
је вредна, добро познаје лековита својства биља, практично примењује своје
знање, посвећена је свом унуку и одговорна је. Она је својим племенитим
поступањем оставила снажан траг у дечаковом животу и утицала је на будући избор
његовог занимања. Сећање на њу научник чува у знању које је стекао и љубави
према природи коју је од ње наследио. Зато се прича и зове Траве говоре бакиним гласом.
Шести корак
Запишите у
ваше свеске:
,,Траве говоре бакиним
гласом”
Десанка Максимовић
Тема: Сећање на детињство које је
Јосиф Панчић провео са својом баком
Главни лик: Јосиф Панчић
Споредни лик: бака Јосифа Панчића
Особине баке: добра, пажљива,
нежна, брижна, одговорна, посвећена, добар познавалац лековитог биља
Особине дечака: радознао, несташан,
непослушан, воли да истражује
Поруке: Бака је научила
дечака да воли природу.
Бака је утицала на
дечака у будућем избору занимања.
Бака Јосифа
Панчића наставила је да живи у његовим успоменама и знању које је захваљујући
њој стекао.
Седми корак
ДОМАЋИ ЗАДАТАК
Вежбајте читање приче "Траве говоре бакиним гласом"
четвртак, 28. мај 2020.
РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 2 - ПЕТАК, 29. 5. 2020.
Настава почиње на каналу РТС 2 у 9:45h - 11:25h
Српски
језик
- Кад дедица
не зна да прича приче, Ђани Родари
Математика
- Мерење
времена: час и минут, утврђивање
Музичка
култура
- Ресаво,
водо ладна, народна
песма
НЕПОГОДЕ И ОПАСНОСТИ
- Неке непогоде и опасности које могу да се догоде су:
- Важно је знати поступке за безбедно понашање током непогода.
Избор песама Драгомира Ђорђевића (2. део)
На каналу РТС 2 реализован је час: Избор песама, Драгомир Ђорђевић (2. део)
- Вежбати течно и изражајно читање песама Драгомира Ђорђевића
- Препишите песму или део песме (по вашем слободном избору), Драгомира Ђорђевића писаним словима латинице. (Ако преписујете део песме, најмање две строфе преписати).
МЕРЕЊЕ ВРЕМЕНА: ДАН, СЕДМИЦА, МЕСЕЦ, ГОДИНА
На каналу РТС 2 реализован је час: МЕРЕЊЕ ВРЕМЕНА: ДАН, СЕДМИЦА, МЕСЕЦ, ГОДИНА
- Подсетићемо се још једном како меримо време.
- Погледајте видео-запис:
среда, 27. мај 2020.
РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 2 - ЧЕТВРТАК, 28. 5. 2020.
Настава почиње на каналу РТС 2 у 9:45h - 11:25h
МЕРЕ ЗА ВРЕМЕ
На каналу РТС 2 реализован је час: Симетричне фигуре; Подударност фигура
ИЗБОР ПЕСАМА, Драгомир Ђорђевић
На каналу РТС 2 реализован је час: ИЗБОР ПЕСАМА, Драгомир Ђорђевић
- Упознали сте неке песме Драгомира Ђорђевића пратећи час на РТС – у.
- Данс ћете упознати још две песме Драгомира Ђорђевића, „Успон једног лава“ и „Рецепт за деду“ које се налазе у вашем уџбенику Латиница, страна 98. и 99.
- Прочитате песму „Успон једног лава“.
- Размислите о понашању лава. Како се понаша на почетку, а како на крау песме?
- О коме песник пева у песми?
- Где се лав попео и шта је тада радио?
- Зашто песник каже да се лав попео тамо где му је место и да се понашао како му приличи?
- Шта се затим лаву догодило?
- Да ли лав у песми има особине какве треба да има један краљ? Објасни.
- Које особине има лав у овој песми?
уторак, 26. мај 2020.
РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 2 - СРЕДУ, 27. 5. 2020.
Настава почиње на каналу РТС 2 у 9:45h - 11:25h
СВАКИ ДЕО ТЕЛА ИМА СВОЈУ УЛОГУ
- Делови тела биљака и животиња су прилагођени средини у којој живе и њиховом начину живота.
- Сваки део тела биљке, животиње и човека има своју улогу.
- Човек има пет чула: мирис, укус, додир, вид, слух.
- Изаберите једну биљку и једну животињу из свог окружења.
- Пронађите њихове слике и залепите их у ваше свеске, или их нацртајте.
- Означите делове тела изабране биљке и животиње као што је приказано на крају видео- записа који сте погледали.
- Пажљиво прочитајте градиво и трудите се да што више појединости запамтите.