петак, 29. мај 2020.

МЕРЕЊЕ ВРЕМЕНА - ЧАС И МИНУТ


На каналу РТС 2 реализован је час: МЕРЕЊЕ ВРЕМЕНА - ЧАС И МИНУТ



Први корак:
Мере за време учили смо и у првом разреду и ове школске године. 
Сада сте се подсетили, а како бисмо још једном утврдили знање погледајте видео-запис.
Пажљиво пратите положаје велике и мале казаљке у датим примерима.




  Други корак:

ДОМАЋИ ЗАДАТАК

  1. Погледајте примере у вашим уџбеницима на странама 56, 57, и 58.
  2. Решите задатке на 59. страни 1. и 2.                                                                 и на 60. страни до 6. задатка.


ТРАВЕ ГОВОРЕ БАКИНИМ ГЛАСОМ, Десанка Максимовић


На каналу РТС 2 реализована је наставна јединица претходно обрађена на часу редовне неаставе: Кад дедица не зна да прича приче, Ђани Родари



Први корак:
  • Данас ћемо читати још једну лепу причу, која ће вам уједно бити од користи и док будете радили на пројектном задатку (Слике од сувог биља).
  • Ову причу је написала Десанка Максимовић. У њој се описује детињство знаменитог српског биолога Јосифа Панчића.
  • Јосиф Панчић је живео у периоду од 1814. до 1888. године. Био је лекар и посебно је изучавао лековито биље како би га примењивао у лечењу болесника. Открио је нову врсту четинара, која је по њему добила назив Панчићева оморика. На једном од врхова Копаоника налази се маузолеј Јосифа Панчића. Зато се тај врх назива Панчићев врх.
  • Читајући причу открићете како је бака са којом је дечак одрастао побудила у њему интересовање према биљу и учинила да он постане заљубљеник у природу.

Други корак:

  • Припремите ваше Читанке. Отворите страну 144.
  • Пронађите (на сајту е-ucionica) у  е-читанци: Звучни запис, Траве говоре бакиним гласом
  • Док слушате звучни запис пратите текст у читанци


Трећи корак:

  •  Oва  прича садржи много речи које су вам  непознате, користите  дигиталне садржаје како бисте видели  изглед биља које се помиње.
  • Пре него што потражите садржаје на е-учионици и интернету, прочитајте у вашим читанкама значења непознатих речи.

Трећи корак:

 

Oва  прича садржи много речи које су вам  непознате, користите  дигиталне садржаје како бисте видели  изглед биља које се помиње.

Пре него што потражите садржаје на е-учионици и интернету, прочитајте у вашим читанкама значења непознатих речи.

 

Четврти корак

Након читања приче размислите о следећем:

Шта вам се у причи посебно допало?

Које се све лековите биљке помињу у овој причи?

Каква сећања везују Јосифа Панчића за његову баку?

По чему је он памти?

Шта је све од ње научио?

Које бакине особине су му се посебно свиделе?

Какав је Јосиф Панчић био као мали?

Шта му се дешавало када не би послушао своју баку?

Које његове особине вам се посебно допадају?

Како изгледа живот особе која живи у складу са природом?

Како су траве говориле бакиним гласом када је научник порастао?

На који начин су му савети које је добио од баке помогли у послу којим се бавио? Зашто је време проведено са баком у његовом животу било толико важно?

 

 

Пети корак

 

Верујем да сте читајући питања и размишљајући о садржају приче закључили следеће:

 

Јосиф Панчић је главни лик у овој причи. Он се истиче својим особинама и понашањем. Он је радознао, несташан, воли да истражује, упоран је у ономе што чини, воли природу и у њој се осећа спокојно. Његова бака је споредни лик у причи зато што се у тексту појављује или помиње повремено. Она је вредна, добро познаје лековита својства биља, практично примењује своје знање, посвећена је свом унуку и одговорна је. Она је својим племенитим поступањем оставила снажан траг у дечаковом животу и утицала је на будући избор његовог занимања. Сећање на њу научник чува у знању које је стекао и љубави према природи коју је од ње наследио. Зато се прича и зове Траве говоре бакиним гласом.

 


Шести корак

Запишите у ваше свеске:

,,Траве говоре бакиним гласом

Десанка Максимовић

 

 

Тема: Сећање на детињство које је Јосиф Панчић провео са својом баком

Главни лик: Јосиф Панчић

Споредни лик: бака Јосифа Панчића

Особине баке: добра, пажљива, нежна, брижна, одговорна, посвећена, добар познавалац лековитог биља

Особине дечака: радознао, несташан, непослушан, воли да истражује

Поруке: Бака је научила дечака да воли природу.

Бака је утицала на дечака у будућем избору занимања.

Бака Јосифа Панчића наставила је да живи у његовим успоменама и знању које је захваљујући њој стекао.

 

Седми корак

ДОМАЋИ ЗАДАТАК

Вежбајте читање приче "Траве говоре бакиним гласом"



 

 

 

четвртак, 28. мај 2020.

РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 2 - ПЕТАК, 29. 5. 2020.

Настава почиње на каналу РТС 2 у 9:45h - 11:25h



Српски језик 
Кад дедица не зна да прича приче, Ђани Родари


Математика 
Мерење времена: час и минут, утврђивање


Музичка култура 
- Ресаво, водо ладна, народна песма


Поштовани родитељи,
Настава на даљину, на каналу РТС 2  завршава се данас према измењеном Правилнику о  календару образовно-васпитног рада за школску 2019/2020. годину, који је донело Министарство просвете, науке и технолошког развоја.  
Потпредседник Покрајинске владе и покрајински секретар Михаљ Њилаш донео је Правилник о изменама и допунама правилника о школском календару за образовно-васпитне установе на територији АП Војводине.
О даљем начину рада до 16. јуна 2020. године обавестићу Вас у току дана.

НЕПОГОДЕ И ОПАСНОСТИ


На каналу РТС 2 реализован је час: Сналажење у времену.  Средства за мерење времена (Ова наставна јединица урађена је на часовима редовне наставе. )


Први корак:
Поновили сте користан део градива који ће вам користити  приликом решавања задатака из математике.


Други корак:
Данас ћемо научити о непогодама и опасностима у природи и како да се заштитимо у случају да до таквих непогода дође.


Трећи корак
Погледате видео запис.
На почетку пажљиво послушајте причу "Ветар и сунце", а даље пажљиво пратите, слушајте и памтите савете који су од великог значаја како бисте се сачували у случају неке временске непогоде. 




Четврти корак:

Као што сте чули и видели на снимцима утицај природе је веома велики и  она зна понекад и да изненади човека. 
Дешавају се разне непогоде на које човек не може да утиче. Природа је често надмоћнија, а човек немоћан да се одупре и спречи непогоде.


Пети корак
Запишите у ваше свеске: 

НЕПОГОДЕ И ОПАСНОСТИ

  • Неке непогоде и опасности које могу да се догоде су:

олуја
поплава
мећава
град
  • Важно је знати поступке за безбедно понашање током непогода.



Шести корак:
Погледајте и прочитајте садржај у вашим уџбеницима на страни 98. и 99.


Седми корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК
Урадите задатке у Радној свесци, страна 63. 





Избор песама Драгомира Ђорђевића (2. део)


На каналу РТС 2 реализован је час: Избор песама,  Драгомир Ђорђевић (2. део)


Први корак:

Читамо и анализирамо песме Драгомира Ђорђевића.

О писцу:





Драгомир Ђорђевић је савремени  дечји песник. Рођен је 11. марта 1953. године у Земуну. Објавио је збирке песама за децу: Сад ћу вам рећи, Стално тече Мисисипи, Спортски живот, Заљубљени брод, Шта нос тражи код мог прста, Тече река из далека, Поруке из прве руке, Нешто се догађа, Признај да се волимо, Нема ништа од колача, Ја такође, Мезимче живота, Мала школа љубави и Ми имамо машту.
  


Други корак:
Прелистајте занимљив приказ песама Драгомира Ђорђевића.

Клик на линк:


Трећи корак:
Прочитајте песме које сте већ  анализирали на часу РТС-а, Читанка, страна 135,  136 и 137.

Четврти корак
Запишите у свеске писаним словима латинице:

,,Песме

Драгомир Ђорђевић

Познате дечје песме о деци и одрастању:

Ми имамо машту”,
Ја сам био срећно дете”,
Једном давно ко зна када

Особине деце из песама: радознала, маштовита, жељна игре, дружељубива, оптерећена обавезама, искрена.



Пети корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК
  • Вежбати течно и изражајно читање песама Драгомира Ђорђевића
  • Препишите песму или део песме (по вашем слободном избору),  Драгомира Ђорђевића писаним словима латинице. (Ако преписујете део песме, најмање две строфе преписати).


МЕРЕЊЕ ВРЕМЕНА: ДАН, СЕДМИЦА, МЕСЕЦ, ГОДИНА


На каналу РТС 2 реализован је час: МЕРЕЊЕ ВРЕМЕНА: ДАН, СЕДМИЦА, МЕСЕЦ, ГОДИНА



Први корак:
  • Подсетићемо се још једном како меримо време.
  • Погледајте видео-запис:






Други корак:

ДОМАЋИ ЗАДАТАК
„Реши задатке“, страна 64. и 65.  од првог до десетог задатка.

среда, 27. мај 2020.

РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 2 - ЧЕТВРТАК, 28. 5. 2020.

Настава почиње на каналу РТС 2 у 9:45h - 11:25h





Математика 
- Мерење времена: дан, месец и година, утврђивање



Српски језик 
- Избор песама, Драгомир Ђорђевић, 2. део



Свет око нас 
-Сналажење у времену.  Средства за мерење времена 

МЕРЕ ЗА ВРЕМЕ

На каналу РТС 2 реализован је час: Симетричне фигуре; Подударност фигура 


Први корак:
Данас ћете погледати веома користан видео-запис који ће вам помоћи да обновите стечена знања о мерењу времена, а то ће бити припрема за наредне дане и вежбање.

Други корак:
Припремите свеске, запишите понешто што сматрате да ће вам користити у даљем вежбању и решавању задатака.
Решевајте задатке и уједно проверавајте. (Зауставите видео, па наставите).
 


ИЗБОР ПЕСАМА, Драгомир Ђорђевић

На каналу РТС 2 реализован је час: ИЗБОР ПЕСАМА, Драгомир Ђорђевић



Први корак:
Да се посетимо
Шта је песма? (Песма је текст који је најчешће написан у стиховима.)
Шта је стих? (Један ред у песми.)
Шта је строфа? (Строфа је једна целина у песми која је састављена од неколико стихова.)

Други корак:
  • Упознали сте неке песме Драгомира Ђорђевића пратећи час на РТС – у.
  • Данс ћете упознати још  две песме Драгомира Ђорђевића, „Успон једног лава“ и „Рецепт за  деду“ које се налазе у вашем уџбенику Латиница, страна 98. и 99.


Трећи корак:
  •            Прочитате  песму „Успон једног лава“.
  •           Размислите о понашању лава. Како се понаша на почетку, а како на крау песме?

  1. О коме песник пева у песми?
  2. Где се лав попео и шта је тада радио?
  3. Зашто песник каже да се лав попео тамо где му је место и да се понашао како му приличи?
  4. Шта се затим лаву догодило?
  5. Да ли лав у песми има особине какве треба да има један краљ? Објасни.
  6. Које особине има лав у овој песми?


Четврти корак:
Прочитајте песму  „Рецепт за деду“
1.     О коме песник пева у овој песми?
2.     Како деда из песме изгледа?
3.     Кога деда има?
4.     Како се понаша?
5.     Зашто се песма зове „Рецепт за деду”?

Пети корак:
Запишите у свеску писаним словима латинице:

Dragomir Đorđević

Uspon jednog lava
Pesnik peva o lavu koji se nije ponašao onako kako mu priliči.
Lav je uobražen, ponosan, umišljen, kukavica.

             Recept za dedu
Pesnik peva o jednom dedi.
Deda je zaboravan, nežan, voli da priča priče.

Шести корак:
Домаћи задатак
Урадити задаткe у Латиници на странама 98 и 99.
У свесци писати писаним словима латинице.  

уторак, 26. мај 2020.

РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 2 - СРЕДУ, 27. 5. 2020.

Настава почиње на каналу РТС 2 у 9:45h - 11:25h



Српски језик 
Избор песама, Драгомир Ђорђевић, 1. део


Ликовна култура 
- Споразумевање: Слика и реч


Математика 
-Симетричне фигуре; Подударност фигура 

СВАКИ ДЕО ТЕЛА ИМА СВОЈУ УЛОГУ


На каналу РТС 2 реализован је час: Типови насеља: село и град. Занимања људи у граду и селу 

Први корак:
Данас ћемо учити о деловима тела биљака, животиња и човека, и њиховој улози.


Други корак:

Певање песме
Подсетићемо се  делова тела човека. 
Погледајте видео-запис и  отпевајте песмицу.  
Док певате песмицу, показујте делове тела. 



Глава, рамена, колена и стопала
глава, рамена, колена и стопала
и очи, уста, уши, нос,
глава, рамена, колена и стопала.



Трећи корак:
Припремите ваше уџбенике, отворите 88. 89. 90. и 91 страну. Пратите и попуните у уџбенику оно што је потребно. (Шта? Сазнаћете док будете пратили видео-запис).


Пажљиво погледајте и пратите видео-запис:




Четврти корак
Запишите у ваше свеске:

Сваки део тела има своју улогу
  • Делови тела биљака и животиња су прилагођени средини у којој живе и њиховом начину живота.
  • Сваки део тела биљке, животиње и човека има своју улогу.
  • Човек има пет чула: мирис, укус, додир, вид, слух.



Пети корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК:
  1. Изаберите  једну биљку и једну  животињу из свог окружења.
  2. Пронађите њихове слике и залепите их у ваше свеске, или их нацртајте.
  3. Означите делове тела изабране биљке и животиње као што је приказано на крају видео- записа који сте погледали.
  4. Пажљиво прочитајте градиво и трудите се да што више појединости запамтите.