Блог је намењен мојим ученицима, њиховим родитељима и свима који желе да прате наставу према плану и програму за други разред. Настао је у тренутку када је настава обустављена услед проглашења ванредног стања у Републици Србији због опасности од ширења вируса корона. На блогу ће се налазити корисне информације за рад и учење као допуна наставним часовима који се приказују на РТС 2 каналу, као и званична обавештења намењена родитељима и ученицима.
Одговор: Весна ће у сваки албум залепити по 14
фотографија.
Четврти корак:
Погледај још једном
решење овог задатка у Уџбенику на страни 16.
Овај пример и још неки слични наведени су у следећем видео запису. Пажљиво погледајте, и запишите у свеске још један од примера који се појављује почев од 5 минута у видео запису:
На РТС 2 реализован је час:
Бајке Десанке Максимовић (избор 1. део)
Први корак:
-Данас ћете читати бајку
коју сте сигурно гледали кад сте били мали.
-Шта знате о аутору који је написао ту
бајку?
-Сетите се, причали смо о њему када смо
читали бајку "Девојчица са шибицама".
Други корак:
Да се подсетимо
података о писцу:
ХАНС КРИСТИЈАН
АНДЕРСЕН
Андерсен, дете сиромашних родитеља, морао је цели живот да се
бори против строгих класних разлика данског друштва тога доба.
Рођен је 2.
априла 1805. године у месту Оденсе на острву Фунен у Данској. Отац му је био обућар, сањалица који је више
волео уметност него занат, а мајка — неписмена праља. Он је био једино дете.
Иако је написао многе драме, путописе, романе и песме,
Андерсена памтимо по бајкама. Ипак, његова дела нису намењена само деци
писао је и за одрасле. Написао је преко три хиљаде дела која су преведена на
више од 125 језика. Неке од најпознатијих бајки Ханса Kристијана Андерсена су: „Принцеза
на зрну грашка“, „Царево ново одело“,
„Ружно паче“, „Палчица“, „Мала сирена“, „Снежна краљица“ и „Оловни војник“.
Његове приче послужиле су као инспирација за бројне
балете, позоришне представе и филмове, а данас највећа улица у Kопенхагену носи
његово име.
Андерсен је умро 4. августа 1875. године.
Трећи корак:
Пажљиво прочитајте бајку на 74. и 75. страни,Читанка "Уз речи растемо"
Четврти корак:
Размисли и одговори на следећа питања. (Нека те слуша неко од старијих укућана).
1.Шта сазнајемо на почетку бајке?
2.Куда се принц упутио?
3.Зашто је био тужан?
4.Због чега је одуговлачио са женидбом?
5.Кога је он тражио?
6.Шта се десило
једне вечери када је било снажно невреме?
7.Како је
изгледала принцеза кад ју је краљ затекао на капији?
8.Шта су краљ и
краљица сазнали?
9.Објасните зашто
је краљица ставила зрно грашка испод душека.
10.Шта је она
желела да открије?
11.Зашто принцеза
није могла да спава?
12.У шта се
краљица уверила?
13.Како се
завршава ова бајка?
Пети корак:
Покушајте да урадите интерактивне
задатке у дигиталној читанци Уз речи растемо, на сајту
Е-учионица.
Шести корак:
Запишите у свеску:
,,Прнцеза на зрну грашка”
Ханс Кристијан Андерсен
Тема:
Сусрет покисле принцезе и несрећног принца и њихово венчање.
Ликови:
принц, краљ, краљица, принцеза
Место радње: краљевски двор
Време радње: давна прошлост
Осећања
и особине принца на почетку бајке: тужан, незадовољан, несрећан, избирљив
Осећања
и особине принцезе: збуњеност, зачуђеност, искреност,
поштење
ДОДАТНИ ЗАДАТАК: Прочитајте
за време викенда и одломак бајке "Царево ново одело" то нека буде
вежба читања и припрема за наредни час.
Осми корак:
Погледајте цртани филм "Принцеза на зрну грашка" и упоредите садржај бајке коју сте прочитали са оним што ћете видети на филму. Обратите пажњу на сличности и разлике.