четвртак, 9. април 2020.

ОПИСНИ ПРИДЕВИ

Час на РТС 2 : Описни придеви


Први корак:
Записати наслов и датум.

Други корак:
Размисли и покушај да пронађеш једну реч која замењује више речи које су дате са леве стране:

небо пуно облака                                                                   облачно;
дан ведар с доста сунца                        →                                сунчан;
књига која ми се веома допала            →                                занимљива/одлична;
цвеће које лепо мирише                       →                                мирисно.

Речи које сте навели, а зписане су са десне стране: ОБЛАЧНО, СУНЧАН, ЗАНИМЉИВА, ОДЛИЧНА, МИРИСНО описују какво је нешто и зову се ОПИСНИ ПРИДЕВИ.

Трећи корак:
Запишите у свеску уколико нисте написали примере на часу:



Придеви

-          Речи које означавају какво је нешто (описни придеви).
-          Придеви ближе одређују/описују именице
-      Покушај да напишеш што више речи које ће описати дату именицу: 
       ТОРТА - укусна, лепа, чоколадна, шарена...



Неустрашиви Растко закорачио је у хладну и мрачну шуму.

Реч
Врста речи (подврста речи)
Неустрашиви
придев (описни)
Растко
именица (властита)
хладну
придев (описни)
мрачну
придев (описни)
шуму
именица (заједничка)



Четврти корак:
Провери своје знање о придевима - Уџбеник  Дар речи страна 64. 




ЗА ТОЛИКО МАЊИ И ТОЛИКО ПУТА МАЊИ БРОЈ

Данас је одржан  час метематике на РТС 2:                           За толико мањи и толико пута мањи број


Први корак:
-Записати наслов и датум.

Други корак:
Да се подсетимо за толико већег и толико пута већег броја:

Катарина има 8 шналица, а Жељка 2 шналице више од ње. Рада има 2 пута више шналица од Катарине и Жељке заједно. Колико шналица има Жељка? Колико шналица има Рада?
Решење:
Катарина има 8 шналица
Жељка има ЗА 2 ВИШЕ шналица од Катарине: 8 + 2 = 10.
Рада има 2 ПУТА ВИШЕ шналица од Катарине и Жељке заједно: ( 8+10 ) ∙ 2 = 18∙ 2 = 36. Одговор: Жељка има 10, а Рада 36 шналица.

Трећи корак:

ЗАПИШИ У СВЕСКУ: (Уколико нисте на часу успели да запишете примере.)
1. Који је број за 4 мањи од броја 12? 12 – 4 = 8
Када у тексту задатка пише ЗА ТОЛИКО МАЊИ број, то значи да треба да ОДУЗИМАШ.
1. Који је број 4 пута мањи од броја 12? 12 : 4 = 3
Када у тексту задатка пише ТОЛИКО ПУТА МАЊИ број, то значи да треба да ДЕЛИШ.
Четврти корак:
Пажљиво погледајте видео запис, размишљајте о датим примерима и решавајте задатке како би што боље схватили појам ЗА ТОЛИКО МАЊИ БРОЈ И ТОЛИКО ПУТА МАЊИ БРОЈ.  (Уколико нисте на часу стигли да запишете, слободно запишите у свеску још два примера по избору. Зауставите видео запис и наставите када запишете.)


Домаћи задатак
Решите задатке у убенику Математика 3. део:  „Реши задатке”, стр. 57, задаци од 1. до 5. (означени наранџастим кружићем)


РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 2 - ЧЕТВРТАК, 9. 4. 2020. год.

Настава почиње на каналу РТС 2 у 9:45h - 11:25h



Математика 
- За толико мањи и толико пута мањи број
(Припремити свеске, прибор за писање, написати наслов и датум)


Српски језик 
- Описни придеви
(Припремити свеске, прибор за писање, написати наслов и датум)



Енглески језик 
- My face and body
(Припремити се за час према препоруци наставника)

среда, 8. април 2020.

РИЗНИЦА ИГАРА ЗА ДЕЦУ И ОДРАСЛЕ

ПРЕПОРУКА НАШЕГ ШКОЛСКОГ ПЕДАГОГА СЛАВИЦЕ СТОЈАНОВ

„Ризница игара” коју су креирали студенти четврте године педагогије и наставници Катедре за предшколску педагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду, у сарадњи са Сектором за предшколско и основно образовање и васпитање Министарства просвете, науке и технолошког развоја садржи предлоге игара које деца у тренутној ситуацији могу играти у кући.

Клик на линк:  РИЗНИЦА ИГАРА



"За дете, игра је суштински део живота, основни начин на који дете упознаје свет, упознаје себе и гради односе са другим људима. Игра једнако може помоћи и деци и одраслима да се осете моћно, да буду активни и креативни, да истражују, стварају, испробавају, мењају, заједно уче и померају границе могућег. У заједничкој игри можемо боље разумети и подржати једни друге и стварати драгоцена заједничка искуства која су већа лекција од било каквог уџбеника."







ДЕЉЕЊЕ БРОЈЕВИМА 8 И 9

Данас је одржан  час метематике на РТС 2:                          - Дељење бројевима 8 и 9


Први корак:
Запиши наслов и датум.

Други корак:
Понови таблицу множења и дељења бројем 8 и 9.




Трећи корак
Домаћи задатак:
Решите текстуалне задатке на 63. страни у уџбенику Математика (6. 7. 8. 9. 10)
-Покушајте да решите задатке у Е-учионици. Клик на ЗАДАЦИ и решавате само означене задатке. Потребно је да након урађених задатка означите да сте завршили. 




УКРАШАВАЊЕ ЈАЈА РАЗЛИЧИТИМ ТЕХНИКАМА

Час на РТС 2Украшавање јаја различитим техникама

Први корак:
Васкрс је највећи је хришћански (црквени) празник којим се прославља Исусов повратак у живот — васкрсење.

Други корак:
Погледајте видео запис са идејама за украшавање јаја.


Трећи корак:
-Уколико сте пратили час, имали сте прилику да погледате идеје за украшавање јаја. 
-Погледали сте видео запис на блогу. 
-Надам се да смо пробудили и вашу машту.
-Определите се за један од начина, или смислите ваш начин да украсите најлепше васкршње јаје. 

Четврти корак:
Припремите материјал и заједно са вашим укућанима украсите јаја за најлепши и најрадоснији хришћанси празник.













ИЗБОР ИЗ ДОМАЋЕ ЛЕКТИРЕ



Данас је одржан час на РТС2:
Избор из домаће лектире, Љубивоје Ршумовић

Напиши наслов и датум!

Први корак
Да се подсетимо:

Ко је Љубивоје Ршумовић?



Љубивоје Ршумовић рођен је у селу Љубишу, на планини Златибору, 3. јула 1939. године.
Школовао се у Љубишу, Чајетини, Ужицу и Београду, где је дипломирао 1965. године на Филолошком факултету, на групи за  књижевност. 

Прве песме је објавио као гимназијалац. 
1965. запослио се у Радио Београду, у редакцији програма за децу. Свој литерарни рад успешно уграђује у емисије “Уторак вече – ма шта ми рече“, “Суботом у два“, “Весели уторак“. У тим програмима примећује “документарну поетику”, коју је усвојио од Змаја, и Душка Радовића, и Педагошку доктрину Џона Лока: “Што пре дете сматраш човеком – пре ће човек и постати!” 1968. прелази у Телевизију и ради познате серије: “Двоглед“, “Хиљаду зашто” и “Хајде да растемо“. 

Објавио је 86 књига, углавном за децу. Најпознатији наслови: “Ма шта ми рече”, “Причанка”, “Певанка”, “Још нам само але фале”, Вести из несвести”, “Невидљива птица”, “Домовина се брани лепотом”, “Сјај на прагу”, “Рошави анђео”, “Зов тетреба”, “Успон вртовима”, “Песме уличарке”, “Северозападни крокодил”, “Пошто продаш то што мислиш”, “Опасан сведок”, “Не вуците ме за језик”, “Гујина стена”, “Буквар дечјих права”, “Три чвора на трепавици”, “Тајна ледене пећине” и “Бели пакети”.

Добио је књижевне награде: “Невен“, “Младо поколење“, Награду Змајевих дечјих игара, Бранкову награду, Октобарску награду града Београда, Горанову плакету, Вукову награду, Златни прстен Фестивала песника за децу у Црвенки. Награду “Породица бистрих потока” Удружења књижевника Србије, прву награду за драмски текст “У цара Тројана козје уши“, на Фестивалу Позоришта за децу у Kотору, награду Политикиног забавника за књигу “Три чвора на трепавици” и Инстелову награду за поезију 2008. Први је добитник награда: “Душко Радовић” са титулом “Сарадник Сунца”, награде: “Мирослав Антић“, 2008. за књигу “Бели пакети“. 2009. године добио је престижну награду “Бранко Ћопић” за књигу прича “Сунчање на месечини“. и титулу Принц Дечјег царства Тамарис у Бања Луци.
Добио је, такође и награду УНЕСKО-а за “Буквар дечјих права“, на светском конкурсу за књигу која пропагира мир и толеранцију.
Дела су му преведена на више страних језика.
Аутор је три уџбеника за основне школе: “Деца су народ посебан” – (други разред), за изборни предмет Грађанско васпитање, и “Азбуквар” и “Писменар” за први разред.

Један је од оснивача и први председник Одбора за заштиту права детета Србије, при организацији Пријатељи деце Србије, у којој је актуелни председник Скупштине.
Живи и ради на Слободној територији, недалеко од Београда.

Други корак
Домаћи задатак:
-Препишите у ваше свеске, штампаним словима латинице, једну песму (или део песме, најмање две строфе) Љубивоја Ршумовића, по слободном  избору.
-Када препишете песму, илуструјте део који вам се највише допада.
-За оне који желе више да вежбају: Уколико нисте прочитали песму на 82. страни у Радном листу, прочитајте и одговорите на питања. 
-Погледајте једну од емисија "Фазони и форе" чији је уредник Љубивоје Ршумовић


уторак, 7. април 2020.

РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 2 - СРЕДА, 8. 4. 2020. год.

Настава почиње на каналу РТС 2 у 9:45h - 11:25h




Српски језик 
- Избор из домаће лектире, Љубивоје Ршумовић
(Припремити свеске, прибор за писање, Читанку Уз речи растемо и написати наслов и датум)


Ликовна култура 
- Украшавање јаја различитим техникама
(Погледајте и пратите час, а након тога, пред Васкрс, украсићете јаја техником која вам највише одговара).


Математика 
- Дељење бројевима 8 и 9, утврђивање
(Припремити свеске, прибор за писање, написати наслов и датум)


У СУСРЕТ УСКРСУ

4. ЧАС НА РТС-у, СВЕТ ОКО НАС - У СУСРЕТ УСКРСУ


Први корак:
Записати наслов и датум.

Други корак:
Подсетити се када се прослављају важни празници.
Уколико нисте пратили час, погледати прилог.

ПРАЗНИЦИ И ВАСКРШЊИ ОБИЧАЈИ

Трећи корак:
Домаћи задатак
-Направити   украс за кућу у виду симбола за предстојећи празник.

Неке од предлога можете погледати у следећем прилогу.
У случају да се определите за кување јаја, припрему фарбе и сл. где је потребно загревање воде, ОБАВЕЗНО затражите помоћ и надзор старијих особа у кући.


ПИСАЊЕ РЕЧЦЕ НЕ

Данас је одржан час на РТС 2: ПИСАЊЕ РЕЧЦЕ НЕ


Први корак:
Напиши наслов и датум.

Други корак
Запис за свеску-
Уколико нисте записали примере на часу, запишите следеће:


НЕ СЕ СА ГЛАГОЛОМ ЗАЈЕДНО НЕ ПИШЕ, ЂАЧЕ ТОГА СЕ БОЈ, ОСИМ У ЧЕТИРИ РЕЧИ:  НЕЋУ, НЕМАМ, НИСАМ, НЕМОЈ".

Нема детета  које  не воли да једе чоколаду.
Нећу да кажем учитељици да не радиш правилно вежбе.
Немој да трчиш по учионици, то учитељица  не воли.
Не једе ми се, нисам гладан.
Нисам узела твоје оловкене требају  ми.
Ти не играш!
Он не зна и не пази!


ПИСАЊЕ РЕЧЦЕ НЕ УЗ ИМЕНИЦЕ И ПРИДЕВЕ

Одрична речца не се пише састављено и са именицама и придевима.

Пера  је отишао у школу неспреман  и неочешљан.
Мила  је јако нестрпљива.
Сава је данас био несташан  на часу.
Иван је нерасположен због слабе оцене.
Пријатељ се у невољи познаје.
Непознат човек куца на вратима.
Од нерада нема горег заната.

Трећи корак
ДОМАЋИ ЗАДАТАК:
-Поновити градиво о глаголима, именицама и придевима.
-(Проверити у Радној свесци 49. и 50.  страна, уколико нисте урадили задатке, урадити их за домаћи).
- Уколико сте урадили задатке у Радној свесци, напишите три реченице у којима ћете правилно употребити речцу НЕ.



ДЕЉЕЊЕ БРОЈЕВИМА 8 И 9

Данас је одржан  час метематике на РТС 2:                          - Дељење бројевима 8 и 9


Први корак:
-Записати наслов и датум.



Други корак:
-Запиши поднаслов.
-Запиши таблицу дељења бројем  8:

ТАБЛИЦА ДЕЉЕЊА БРОЈЕМ  8





















Трећи корак:
-Таблицу дељења бројем 8 запиши оловком, а након тога:
дељеник означи црвеном бојом,
делилац означи плавом бојом,
количник означи зеленом бојом.


Четврти корак:
-Запиши поднаслов:
-Запиши таблицу дељења бројем 9:


ТАБЛИЦА ДЕЉЕЊА БРОЈЕМ 9






Пети корак:
-Таблицу дељења бројем 9 запиши оловком, а након тога:
дељеник означи црвеном бојом,
делилац означи плавом бојом,
количник означи зеленом бојом.


Шести корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК:
-Научите таблицу дељења бројевима 8 и 9.
-Решите задатке у уџбенику Математика 3. део:
62. страна - 1. 2. 3. 4. и 5. задатак (означени  наранџастим кружићем) 













Извор фотографије: