четвртак, 30. април 2020.

ЧОВЕК СТВАРА - МАТЕРИЈАЛИ

На РТС 2 одржан је час: - Човек ствара - материјали

Први корак:
Погледајте  следећи видео-запис басне "Цврчак и мрав"



Други корак
Размисли:
  • Ко су главни јунаци у овој басни?
  • Шта је радио мрав целе године? 
  • Како је цврчак проводио лето? 
  • Зашто је сада у невољи? 
  • Како му се то догодило? 
  • Објасните које особине има мрав, а које цврчак? 
  • Због чега човек треба да ради? 
  • Које особине красе такве људе? 
  • Како називамо људе који не воле да раде? 
  • Која пословица је порука ове басне?
 Трећи корак: 
  Прочитај пословице о раду и размисли зашто је неопходно да човек ради ствара.


·         Ко ради, не боји се глади.
·         Ко лети хладује, зими гладује.
·         Сваки је занат златан.
·         Птица је створена за лет, а човек за рад.
·         Срећа се радом стиче.
·         Што му очи виде, то руке направе.
·         Боље да рад говори о теби, него ти о њему.

Четврти корак:
Погледајте илустрације у уџбенику, на страни 106. а касније  
 у електронском уџбенику на сајту Е-учионица:

    • Које просторије видите на сликама? 
    • Ко је направио намештај у њима? 
    • Због чега? 
    • Набројте предмете у купатилу. 
    • Чему служи тај прибор? 
    • Опишите дечју собу на слици. 
    • Ко у њој проводи највише времена? 
    • Како се зове просторија на првој слици? 
    • Која је њена намена?


Пети корак:
Можемо да закључимо:

     Човек има различите потребе, да се храни, облачи, да опрема простор у којем живи, да се лечи, путује... Да би задовољио потребе, неопходно је да човек ствара и ради.


Шести  корак:

     Погледајте  илустрације у уџбенику, на страни 106.  Уочите  од којих материјала су направљени различити предмети.

Закључујемо:
     За стварање свега што му је потребно за живот човек користи различитематеријале. Од њихових својстава зависи како ће их употребити. 


Седми корак:
Прочитај текст и уради огледе на 107. и 108. Страни.


Осми корак:
Када урадите огледе, закључићете следеће:
Својства материјала
1.     Предметима направљеним од тврдих материјала теже можемо да мењамо облик. Такви су камен, дрво, стакло и метал.
2.     Неки материјали могу бити еластични. Тада имају својство да се истежу, савијају и сабијају. То су гума, тканина и пластелин. Глини и пластелину можемо сабијањем дати други облик.

3.     Када гумицу истежемо, она мења свој облик. За материјале који се после истезања враћају у свој пробитни облик кажемо да су еластични.

Девети корак:

Запишите у свеске датум и следеће:

Човек ствара

·        Човекове потребе су: да се храни, облачи, опрема простор у којем живи, да се школује, лечи...
·        Човек ствара различите предмете и користи материјале.

Материјали

·        Особине материјала: тврди, меки, храпави, глатки, провидни
·        Еластични материјали: гума, пластелин, тканина
·        Својства еластичних материјала: истезање, савијање, сабијање


 Десети корак:

ДОМАЋИ ЗАДАТАК
Научите садржај о материјалима и употреби материјала.
Урадите задатке у Радној свесци страна 72. и 73.

ЗА КРЕАТИВНЕ УЧЕНИКЕ: 
      Они који желе могу да погледају видео-запис и направе наруквицу од   силиконских гумица или наруквице од пластичних сламчица за сок.
      Стварајте и уживајте!


ПАЖЊА! Уколико користите пеглу и оштре предмете за сечење
ОБАВЕЗНО ЈЕ присуство родитеља!









ДОСИТЕЈ ОБРАДОВИЋ - БАСНОПИСАЦ

На РТС 2 реализован је час: Доситеј Обрадовић, баснописац 

Први корак:
Подсетили смо се ко су били  шта смо говорили и учили о важним личностима у историји српског народа: 
-Свети Сава
-Вук Стефановић Караџић.

Други корак:
Знаменита личност у историји српског народа, поред Светог Саве и Вука Караџића је и ДОСИТЕЈ ОБРАДОВИЋ

Трећи корак:
Чули сте на часу много важних и значајних чињеница о животу и раду Доситеја Обрадовића.  
Погледајте видео-запис: 


Четврти корак
Запиши у свеску датум и наслов, а затим и следеће:

Доситеј Обрадовић

-Доситеј Обрадовић је наш први баснописац.
-Уз сваку басну дописује наравоученијеморалну поруку.
-Дао је значајан допринос за развој школства у Србији.
-Оснивач је Велике школе и први српски министар просвете.

Пети корак
ДОМАЋИ ЗАДАТАК:
  1. Пронађите на интернету и одслушајте хорско извођење песме "Востани Сербије" чији је текст написао Доситеј Обрадовић.
  2. Вежбајте читање за време празничних дана. Пронађите на интернету басне Доситеја Обрадовића, прочитајте и запишите у свеске наслове које сте прочитали. 









ОДРЕЂИВАЊЕ НЕПОЗНАТОГ ДЕЛИОЦА

На РТС 2 реализован је час: Одређивање непознатог делиоца


Први корак:
Да поновимо: Како се израчунава  непознати дељеник?
 (Непознати дељеник израчунавамо тако што количник помножимо делиоцем.)

Други корак: 
Пажљиво пратите видео запис:
Трећи корак:

Запишите у свеске наслов, датум и следећи пример:

ОДРЕЂИВАЊЕ НЕПОЗНАТОГ ДЕЛИОЦА


32 : X = 8
X -  непознат  делилац
                        32 : X = 8
x = 32 : 8
x = 4
Провера:  32 : 4 = 8
      8 = 8


 Запамтите и запишите:
Непознати делилац израчунавамо  тако што дељеник поделимо  количником. 

Четврти корак:

Запишите још неки пример који се налази у видео запису. Покушајте сами да рачунате. Зауставите видео и касније  проверите решење.


Пети корак:
Домаћи задатак
Задаци из уџбеника "Реши задатке", страна 28. и 29.  од 1. до 7. задатка









среда, 29. април 2020.

РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 2 - ЧЕТВРТАК, 30. 4. 2020.

Настава почиње на каналу РТС 2 у 9:45h - 11:25h





Математика 
-  Одређивање непознатог делиоца


Српски језик 
-Доситеј Обрадовић, баснописац – изабрани текст за децу о Доситеју Обрадовићу


Свет око нас 
- Човек ствара - материјали

ОДРЕЂИВАЊЕ НЕПОЗНАТОГ ДЕЉЕНИКА

На РТС 3 реализован час: Одређивање непознатог дељеника

Први корак:
Поновите појмове: дељење, знак подељено, дељеник, делилац, количник.

Други корак:
Запишите  наслов и датум у свеске:


Трећи корак:

Пратите пажљиво видео запис: 

Четврти корак:
Запишите  у свеску (уколико нисте већ записали примере):

ОДРЕЂИВАЊЕ НЕПОЗНАТОГ ДЕЉЕНИКА

: 4 = 5
непознат је дељеник
: 4 = 5
= 5 · 4
= 20
Провера:  20 : 4 = 5
5 = 5

Запамтите и запишите:
Непознати дељеник израчунавамо тако што количник помножимо делиоцем.


Пети корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК:
Уџбеник, Реши задатке - страна 25. од 1. до 3. задатка

Користите електронски уџбеник вежбајте на примерима који су дати на платформи Е-учионица: 

Композиција од употребних предмета

На РТС 3 реализован је час: Композиција од употребних предмета

Први корак:
Пратили сте час и видели различите идеје и могућности израде нових предмета од материјала који свакодневно употребљавамо.

Отворите ваше Уџбенике, страна 38.

Други корак:

·    Припремите папир, бели или у боји, и маказе. Читајте упутство у уџбенику: "Једнобојни рељеф од папира",  корак по корак. Прочитате први део, па то и урадите.  Обликујте композицију од папира, уз помоћ упутства у уџбенику.

Трећи корак:
Погледајте на Е-учионици,  7. и 8. страну мултимедијалног уџбеника, поглавље

Облици (II део) где се  приказује видео о преобликовању отпадних материјала.


Четврти  корак:
Прочитајте текст и погледајте идеје  на 39. страни у Уџбенику.

Пети корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК
Размислите шта бисте и од чега могли да обликујете и  конструишите  неки свој рад.

Када урадите радове, родитељи нека их фотографишу и пошаљу заједно са композицијом коју сте направили од папира у првом задатку. 

Неке идеје:


Обликовање и преобликовање употребних предмета/Рециклажа – Likovna ...

Нови уметнички приступ рециклажа и преобликовање – Табла

РАДОСТ СТВАРАЊА НОВОГ ОД СТАРОГ | ОШ "МАТКО ВУКОВИЋ", СУБОТИЦА

На фотографијама су радови ваших другара. Маштајте и стварајте нова дела!



Фотографије преузете са интернета.
https://www.google.com/url?

Научили смо писана слова Б, Г, З, Ж

На РТС 3 реализован је час: Писање бројева словима


Први корак:
На часу сте поновили градиво писање и читање бројева словима.
Писање бројева нам је потребно у свакодневном животу и веома је важно да запамтите и поштуејете правила. 

Други корак:
Игрица коју можете да играте са  укућанима:
Сетите се  имена  која почињу словима  Б, Г, З и Ж.
За свако слово смисли једно име и позови укућане да од тог имена направе презиме. 
Након тога мењајте улоге. На задато име смислите ви презиме. 
На пример:
Бора  - Борић
Горан - Горановић
Зоран - Зорић
Жарко - Жарковић...

Трећи корак:
Прочитајте гласно, течно и изражајно текст "Бакине козе" на страни 77. у уџбенику Латиница

Четврти корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК:
Урадите задатке у Латиници на странама 78. и 79. 

уторак, 28. април 2020.

РАСПОРЕД НАСТАВЕ РТС 3 - СРЕДА, 29. 4. 2020.

Настава почиње на каналу РТС 3 у 8h.


Распоред приказивања наставе   је промењен у данима када је предвиђен рад Народне скупштине Републике Србије чија се заседања преносе на каналу РТС 2.


Српски језик 
- Писање бројева словима


Ликовна култура 
- Композиција од употребних предмета


Математика 
- Одређивање непознатог дељеника

ОСТАВЉАЊЕ ПОТОМСТВА РАСТ И РАЗВОЈ ЖИВИХ БИЋА

ЧАС НА РТС 3: Здрав начин живота - утврђивање
На овом часу поновили сте и утврдили важне чињенице од значаја за здрав и уредан начин живота.



Први корак: 
 Отворите ваше уџбенике, погледајте  стране 81. 82. и 83. 

Други корак:
Запишите наслов у ваше свеске: 
ОСТАВЉАЊЕ ПОТОМСТВА РАСТ И РАЗВОЈ ЖИВИХ БИЋА

Размислите:
  • Како сте ви дошли на свет? 
  • Како сте изгледали када сте се родили? 
  • Какви сте били у односу на данас? 
  • Да ли мислите да ћете увек бити овакви ? 
  • На који начин ћете се мењати?

Трећи корак:
Сваког дана на свет долазе нова жива бића.

  • Да ли можда знате које се животиње рађају на исти начин као човек? 
  • Да ли биљке долазе на тај начин на свет? 
  • Из чега се оне стварају?
Биљке ничу из семена,  неке животиње се  легу из јајета, а неке се рађају исто као човек. Млада жива бића расту, рaзвијају се, стварају нова жива бића, старе и умиру. 

Четврти корак:
Шта је све потребно биљкама, животињама и људима да би могли да расту и развијају се?
Живим бићима потребно је да дишу, узимају храну и воду да би могла да расту и развијају се. Стварањем новог потомства живa бића продужавају своју врсту.

Пети корак:
БИЉКЕ

(Погледајте илустрацију у уџбенику на страни 81)

 Биљке долазе на свет из семена.

Из семена се развија нова биљка која је прво клијанац, затим млада биљка, а потом одрасла.
Биљке могу да цветају и из цвета се развија плод, а у плоду се налази семе из којег настаје нова биљка.

Шести корак:
 Погледајте снимак ницања грашка:




Седми корак:

ЖИВОТИЊЕ

(Погледајте илустрације у уџбенику на страни 82)

Како на свет долази пиле, а како ждребе?
Неке животиње долазе на свет тако што се легу из јаја, а неке се рађају.

·        Да ли знате које још животиње долазе на свет тако што се легу из јајета?
·        Које животиње се рађају?

Жива бића на овај начин остављају своје потомство.
Тако жива бића продужавају своју врсту, то јест настављају да постоје.


Осми корак:
Жива бића мењају свој изглед



·        Док се развијају, већина живих бића мењају свој изглед и величину.
·        У току развоја нека се потпуно мењају, на пример лептир и жаба.
Погледајте:

Гусеница - лептир


Пуноглавац - жаба



Девети корак:

Човек

Како човек долази на свет?
Човек долази на свет рађањем.
Погледај у уџбенику  страну број 83.

Како се човек мења током живота?

Сазнај:
У телу људи постоји хормон раста који управља нашим растом. Ако га има превише, особа је изузетно висока. Ако га има премало, особа је веома ниска.
Објаснити да је хормон  састојак у телу људи који управља неким процесима: растом, развојем, изгледом, снагом...


Десети корак:
Пажљиво погледајте видео запис:



Једанаести  корак:
Запишите у свеску:


Остављање потомства, раст и развој живих бића

-         Биљке ничу из семена.
-         Неке животиње се легу уз јаја, а неке се рађају.
-         Човек се рађа.
-         Сва жива бића расту и развијају се мењајући свој изглед и величину, а за то су им потребни храна и вода. Сва жива бића старе и умиру/вену/угину.

Дванаести корак:
Домаћи задатак


  1.      Узми две саксије или пластичне чаше и у сваку посади по једно семе пасуља. Стави их на осветљено место. У једну саксију (пластичну чашу) додај помало воде сваки дан, а у другу немој додавати воду. Прати шта ће се догодити. Своја запажања запиши у свеску.

Датум и запажања
Семе стављено у пластичну чашу

Појавило се стабло

Први лист

Први цвет

Нацртај како је текао процес









  1.   2. Уради задатке у Радној свесци, страна 56. И 57.