На РТС 2 одржан је час: - Човек ствара - материјали
Први
корак:
Погледајте
следећи видео-запис басне "Цврчак и мрав"
Други корак
Размисли:
- Ко су главни јунаци у овој басни?
- Шта је радио мрав целе године?
- Како је цврчак проводио лето?
- Зашто је сада у невољи?
- Како му се то догодило?
- Објасните које особине има мрав, а које цврчак?
- Због чега човек треба да ради?
- Које особине красе такве људе?
- Како називамо људе који не воле да раде?
- Која пословица је порука ове басне?
Трећи корак:
Прочитај пословице о раду и размисли зашто је неопходно да човек ради ствара.
· Ко
ради, не боји се глади.
· Ко
лети хладује, зими гладује.
· Сваки
је занат златан.
· Птица
је створена за лет, а човек за рад.
· Срећа
се радом стиче.
· Што
му очи виде, то руке направе.
· Боље
да рад говори о теби, него ти о њему.
Четврти корак:
Погледајте
илустрације у уџбенику, на страни 106. а касније
у електронском уџбенику на сајту Е-учионица:
- Које просторије видите на сликама?
- Ко је направио намештај у њима?
- Због чега?
- Набројте предмете у купатилу.
- Чему служи тај прибор?
- Опишите дечју собу на слици.
- Ко у њој проводи највише времена?
- Како се зове просторија на првој
слици?
- Која је њена намена?
- Које просторије видите на сликама?
Пети корак:
Можемо да закључимо:
Човек има различите потребе, да се храни, облачи, да
опрема простор у којем живи, да се лечи, путује... Да би задовољио потребе,
неопходно је да човек ствара и ради.
Шести корак:
Погледајте илустрације
у уџбенику, на страни 106. Уочите од којих материјала су направљени
различити предмети.
Закључујемо:
За
стварање свега што му је потребно за живот човек користи различитематеријале.
Од њихових својстава зависи како ће их употребити.
Седми корак:
Прочитај текст и уради огледе на 107. и 108. Страни.
Осми корак:
Када урадите огледе, закључићете следеће:
Својства материјала
1.
Предметима направљеним од тврдих материјала теже
можемо да мењамо облик. Такви су камен, дрво, стакло и метал.
2.
Неки материјали могу бити еластични. Тада имају својство да се истежу, савијају и сабијају.
То су гума, тканина и пластелин. Глини и пластелину можемо сабијањем дати други
облик.
3. Када гумицу истежемо,
она мења свој облик. За материјале који се после истезања враћају у свој
пробитни облик кажемо да су еластични.
Девети
корак:
Запишите
у свеске датум и следеће:
Човек ствара
·
Човекове
потребе су: да се храни, облачи, опрема простор у којем живи, да се школује,
лечи...
·
Човек ствара
различите предмете и користи материјале.
Материјали
·
Особине
материјала: тврди, меки, храпави, глатки, провидни
·
Еластични
материјали: гума, пластелин, тканина
·
Својства
еластичних материјала: истезање, савијање, сабијање
Десети корак:
ДОМАЋИ ЗАДАТАК
Научите садржај о материјалима и употреби материјала.
Урадите задатке у Радној свесци страна 72. и 73.
ЗА КРЕАТИВНЕ УЧЕНИКЕ:
Они који желе могу да погледају видео-запис и направе наруквицу од силиконских гумица или наруквице од пластичних сламчица за сок.
Стварајте и уживајте!
ПАЖЊА! Уколико користите
пеглу и оштре предмете за сечење
ОБАВЕЗНО ЈЕ присуство родитеља!