субота, 21. март 2020.

ТЕКСТУАЛНИ ЗАДАЦИ СА МНОЖЕЊЕМ

5. час  математике на РТС 3 -  Текстуални задаци са множењем


Први корак: (Уколико сте пропустили да запишете)
Записати датум и наслов.

Данас сте на часу решавали текстуалне задатке са множењем. Надам се да сте потпуно савладали и научили таблицу множења и да сте успевали брзо да дођете до тачних решења. Молим оне који још увек нису сигурни у своје знање таблице множења да је утврде што пре. То је услов за даљи успешан рад. 

Приликом праћења програма на РТС3, није потребно да пишете текст задатка. Упишите само редни број задатка и решење. Међутим, када учитељица каже да запишете, (одвојиће време за то) онда то учините. 



Домаћи задатак:
-Утврдити таблицу множења!
Задатак:
1) Напиши све двоцифрене бројеве чији је производ цифара 6. Колико има таквих бројева?


За оне који желе више да вежбају:
https://zelenaucionica.com/mnozenje-ii-razred/
Уколико одлучите додатно да вежбате, решења задатака запишите у свеске.
Решавате задатке по свом избору.



ПИШЕМО ПРАВИЛНО


4. час српског језика  на РТС 3 "Пишемо правилно"



Први корак:
Записати наслов и датум.
 
Пишемо правилно

Данас сте на часу  чули и записали много занимљивих и корисних примера и поновили основна правописна правила.

Уколико неко није стигао да погледа и прати  час, кликом на линк испод наслова, може то да учини. (Потребна је регистрација за РТС Планета,  ако то још увек нисте учинили.)

Други корак:  
Уколико нисте стигли да запишете, следи један од задатака: (Они који су успели да запишу, нека занемаре овај задатак, али  нека провере решења):

1) Препиши правилно текст у свеску:

АЛЕКСНДРА ЛАЗИЋ САШКА СТАНУЈЕ У СРЕМСКИМ КАРЛОВИМА. ЊЕН ДРУГ ЈОВАН СИМИЋ ЈОЦА СТАНУЈЕ У СЕЛУ ЗАГРАЂЕ НА ЗЛАТИБОРУ. ЗАЈЕДНО СУ ПОСЕТИЛИ БЕОГРАД И ВИДЕЛИ УШЋЕ САВЕ У ДУНАВ И ПЛАНИНУ АВАЛУ.

Трећи корак:
Проверите да ли сте тачно записали текст. Решење се налази на крају ове странице.



Домаћи задатак:
-Уколико сте у свом тексту уочили грешке исправите их.
-Вежбати читање ћириличног и латиничног текста. 




Решење:
1) Александра Лазић Сашка станује у Сремским Карловцима. Њен друг Јован Симић Јоца станује у селу Заграђе на Златибору.  Заједно су посетили Београд и видели ушће Саве у Дунав и планину Авалу.




Слика преузета са сајта: https://img-fotki.yandex.ru

петак, 20. март 2020.

ПРИЧАМ ТИ ПРИЧУ - основни модел вежбања

Боравите на свежем ваздуху, у вашем дворишту, без превише блиског контакта са осталим људима. (Ванредна ситуација таква правила захтева од нас). 

Прескачите вијачу, играјте игре лоптом и урадите следеће вежбе.
Осмислите неке ваше покрете и наставите причу. Уколико имате друштво браће и сестара, родитеља... биће вам занимљивије. Нека сваки учесник осмисли по два покрета.


-Када завршите
-обавезно оперите руке
- умијте се, 
-истуширајте,  
-пресвуците тренерку и мајицу у којој сте вежбали уколико за то има потребе. 


МНОЖЕЊЕ

4. час РТС 3 МНОЖЕЊЕ


Сигурна сам да сте ме послушали, научили и утврдили таблицу множења. 
Ако је договор испоштован, данас је час математике био веома успешан. Претпостављам да сте пратили учитељицу и решили доста задатака. 


Први корак:

 Да се подсетимо још једном:

- Подсетили сте се шта је збир, а шта производ.
- Поновили сте здруживање сабирака и здруживање чинилаца. Повезали ове чињенице јер за њих важе иста правила. 
-Решавали једноставне текстуалне задатке.

Други корак:

Домаћи задатак:

УТВДИТЕ ТАБЛИЦУ МНОЖЕЊА! :-)






СПОРАЗУМЕВАЊЕ - ЗНАЦИ

ЗНАК  омогућава  да се њиме  служимо за визуелно споразумевање у свакодневном животу и да схватимо  значај невербалне комуникације.

Свакодневно тумачимо визуелне знаке које срећемо. 

Први корак:
Играјте са вашим родитељима браћом, сестрама... игру пантомиме. Трудите се да погодите шта вам показују и правилно растумачите шта желе да вам прикажу знаковним језиком. 

Пантомима
Пантомима, то је игра без речи, игра у којој се покретима показује задати предмет, филм или било који други појам из категорија по договору. Уверени смо да ћете бескрајно уживати у овој игри. За ову игру нису потребни посебни костими или маске. Довољно је само да знате да се добро изражавате одређеним и јасним покретима. Можете покушати наизменично: двоје изаберу наслов неке књиге или филма, који ће осталима приказати једино покретима, не проговоривши ни речи. На исти начин можете приказати и бајке.


Ову игру могу играти и предшколска деца, с тим да су задаци за погађање прилагођени за њихов узраст. Све радње се врше без предмета али тако, као да их стварно узимате, пружате јадан другом, бацате. Можете обувати чизме, цртати слику, пришивати дугмад, наравно без игле и конца. Водитељ игре, неко од одраслих, или старије дете одлучује код кога ова радња изгледа најверодостојније. Ова игра развија машту, захтева много пажње, развија моћ запажања и подстиче памћење.

Други корак:
Ваш задатак био је да нартате и осмислите свој знак којим ћете  обавестити остале о нечему (то може да буде правило понашања у школи или неко обавештење у природи и слично).
Ако сте завршили радове, нека их ваши родитељи фотографишу и пошаљу фотографију на мој мејл. Трудите се да знак буде разумљив и једноставан за тумачење. Поред фотографије напишите шта сте представили помоћу тог знака. 

Ваше радове поставићу на овој страни :-)!



Изузетна ликовна решења мојих ученика. Знаковни језик може да има снажнију поруку од споразумевања говором.  Погледајте!


ПОБЕДИЋЕМО ВИРУС!!!

МОЛИМО ВИРУС ДА НАПУСТИ НАШУ ПЛАНЕТУ!

Опасно је играти се на коловозу!

Чувај природу, не бацај смеће!

Желимо стазу за вожњу ролерима!
Причај тихо, не узнемиравај!

Волим свог љубимца!

У учионици се не играмо лоптом!



Чувај природу, не бацај смеће!

Не загађујмо природу
Легенда за игру Пантомиме




Шетајмо са нашим љубимцима у природи


Волимо животиње




ПОДЕЛА РЕЧЕНИЦА ПРЕМА ЗНАЧЕЊУ



Данас сте на РТС 3 пратили час српског језика 

                                     "Подела реченица према значењу"



Први корак:

                                                              Песма о пролећу




Да ли вам се свиђа песма коју сте чули?
Сигурна сам да ћете уживати у топлим пролећним данима као што сте уживали слушајући песму. Играјте се у свом дворишту. Чувајте здравље и на свежем ваздуху искористите лепе пролећне дане. 

Други корак:
Верујем да сте пажљиво слушали и пратили час  и да вам неће бити тешко да уочите значење следећих реченица.
Читајте пажљиво и када прочитате реченице, реците својим родитељима које значење има свака од њих.

1) Данас је први дан пролећа. 
2) Да ли сте припремили лопте, ролелере, вијаче и остале играчке  намењене за игру у природи? 
3) Припремите их, ако нисте то учинили! 
4) Ура, играћемо се у дворишту!

(Решења можете проверити на крају ове стране.

Домаћи задатак:

1) Напишите у  свеску (писаним словима ћирилице) четири реченице о пролећу,  различитог значења. Једна нека буде обавештајна, једна упитна, једна узвична, а једна заповедна.

2) Пронађите у Читанци,  у текстовима  које смо радили,  четири реченице различитог значења (обавештајну, упитну, узвичну и заповедну). Запишите их у свеске штампаним словима латинице.


(Решења - Први корак: 1-обавештајна, 2-упитна, 3-заповедна, 4-узвична)

четвртак, 19. март 2020.

PISANA SLOVA "S" I "Š"

Dragi đaci,
juče smo ponovili "Glas, slovo, reč, rečenica", sve to koristiće nam da danas lakše učimo i radimo dalje. 


Prvi korak: 

Pažljivo pročitajte sledeće rečenice:

-Sanja sedi sa Stefanom.
-Šumar šeta šumom.

Šta primećujete? Nadam se da ste uočili da svaka reč počinje istim slovom. U prvoj rečenici je to slovo S, a u drugoj Š.

Pogodili ste - UČIMO PISANA SLOVA S I Š

Drugi korak:
-Pripremite vaše sveske, napišite naslov i datum.

Treći korak:
-Pažljivo pogledajte snimak: 


Četvrti korak:
Obratite pažnju na svaki pokret olovke  i pokušajte da napišete veliko i malo slovo S. (Potrebno je uložiti malo više truda, ali ja sam sigurna da ćete uspeti). Napišite u jednom redu pet velikih i pored njih pet malih slova.  Ako je potrebno napišite i više, sve dok ne uvežbate.
Bravo!

Peti korak:
-Pogledajte sledeći snimak:

Šesti korak:

Obratite pažnju na svaki pokret olovke  i pokušajte da napišete veliko i malo slovo S. (Potrebno je takođe uložiti malo više truda, ali ja sam sigurna da ćete uspeti). Napišite u jednom redu pet velikih i pored njih pet malih slova. Ako je potrebno napišite i više, sve dok ne uvežbate.
Bravo!

Sedmi korak:

1) Napišite dva imena koja počinju slovom S.
2) Napišite pet reči u kojima se nalaze slova S i Š (na različitim mestima u rečima)
3) Prepišite sledeću rečenicu pisanim slovima:  Stanko je osušio kajsije.


Osmi korak:
Domaći zadatak:

U udžbeniku "Latinica", pažljivo rešite  zadatke na stranama  62. i 63.
Ukoliko se umorite, napravite pauzu, rasporedite zadatke i olakšajte sebi. 
NEKA ZNANJE BUDE UŽIVANJE!

Deveti korak:
Nagrada za uspešno urađene zadatke, a ujedno da ponovimo abecedu!












ЖИВИМО ЗДРАВО

1. час РТС 3 - ЖИВИМО ЗДРАВО

                                    "Једино здравља и знања никада није доста",  Н. Булат



-Данас смо се подсетили градива које смо учили од рођења. У ОВОМ ТРЕНУТКУ ЈЕ НАЈВАЖНИЈЕ ДА ПРИМЕНИМО СВА ПРАВИЛА И СВЕ ШТО СМО НАУЧИЛИ НА ТЕМУ КАКО ДА ЧУВАМО ЗДРАВЉЕ! 

-Ситуација која је задесила скоро читав свет, укључујући и нашу земљу, у време ширења корона вируса, захтева од нас да сви подједнако будемо ОДГОВОРНИ ЗА СВОЈЕ ЗДРАВЉЕ!


Домаћи задатак  који важи за сво време трајања епидемије је:

Својим понашањем треба да дамо пример и  спречимо ширење вируса.


 1) Редовно перите руке
 2) Не додирујте уста и лице
 3) Будите у контакту са што мањим бројем људи - останите код куће
 4) Избегавајте блиске контакте
 5) Правилно се храните, јачајте имунитет
 6) Вежбајте на свежем ваздуху сваког дана


БУДИТЕ ОДГОВОРНИ ПРЕМА СЕБИ И ПРЕМА ДРУГИМА!

-Запишите у свеске наслов, датум  и ових 6 правила понашања.








САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ ДО 100 ТЕКСТУАЛНИ ЗАДАЦИ

3. час РТС 3 - САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ ДО 100 - текстуални задаци


На овом часу, кроз решавање текстуалних задатака,  утврђивали смо знања о сабирању и одузимању  броја са збиром или разликом бројева, одговарајућој  терминологији  и даље развијали  математички језик, логичко мишљење и памћење. 


Домаћи задатак:


1) На основу примера  задатака које сте радили  на часу смислите два текстуална задатка, израчунајте и покажите својим родитељима. 

ПАЖЊА! 
-Запишите обавезно датум пре сваког новог наслова. 


ЗА ОНЕ КОЈИ ЖЕЛЕ ВИШЕ ДА ВЕЖБАЈУ:

- Погледајте прилоге на линку испод  и решите  по свом избору неколико задатака. 

ТЕКСТУАЛНИ ЗАДАЦИ

среда, 18. март 2020.

САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ ДО 100

2. час РТС 3 - САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ ДО 100


-Данас смо поновили сабирање и одузимање без и са преласком преко десетица.

Домаћи задатак:


- 1) Смислите и напишете у свеске два задатка у којима ћете применити сабирање и одузимање. Један задатак да буде текстуални, а ако желите могу и оба да буду текстуална. Уједно се вежба и писање. Ћирилица или латиница, избор је ваш!

2) Клик на линк испод води на сајт где вас чекају занимљиви задаци са решењима.

ИГРАМО СЕ, УЧИМО И САМИ ПРОВЕРАВАМО РЕШЕЊА!

ГЛАС,СЛОВО, РЕЧ, РЕЧЕНИЦА

2. час Српски језик 18. 03. 2020. год


- Данас су ученици пратили час на РТС 3

- Домаћи задатак:

 1) Да погледају видео прилог и још једном се укратко подсете градива.

 2) У свескама написати оно што се од њих захтева као припрема за следећи час који ће пратити сутра на РТС 3. 
 
Саставити и написати што више речи од датих слова. Слова се не могу понављати.
                                Дата слова су: К  О  Т  Р  Ш  А  У  Ј  Е  М  В  А  И

3) У слободно време играти игу "На слово, на слово".





уторак, 17. март 2020.

ВЕЖБАЈТЕ СА НАМА 1

ВЕЖБАЈМО ЗАЈЕДНО
1. час


Сигурно да нам је лепше када вежбамо у нашој фискултурној сали. Међутим, околности су такве да ћемо морати наредних дана да се прилагодимо околностима и да уз виртуелене другаре вежбамо код куће. Вежбајући чувамо здравље и не дозвољавамо вирусима да нам се приближе.

1. час РТС3 - Читамо заједно


Награда за труд

Прасац Трајко воли да једе разне ствари, али су му права посластица
 тартуфи, укусне подземне гљиве. Њих има само у шуми и Трајко би 
их лако нањушио и изришкао из 
земље, али га чика Шкртивоје не пушта.
А кад га поведе у шуму - шта се догађа? Трајко нањуши и изришка 
гљиве, а Шкртивоје их узме и стави у корпу, па после на пијацу.
"Зар је то лепо од Шкртивоја?! - буни се прасац. - Ја радим а он се
користи!"
Отрчао је у шуму да се посаветује. Мудра сова, спретни миш и 
искусни лисац обећали
су да ће га упозорити. "Свако мора добити награду за труд!" - рекли
 су.
Шкртивоје није имао куд, па је предложио: "Од десет гљива нека 
Трајко добије три, 
а седам ја!"
"Важи!" - рекао је прасац, па су наставили посао.
                                                                                                

                                                                                           (Текст преузет са интернета)

Пажљиво прочитај текст и одговори на следећа питања:

1)  Шта су гљиве?
2)  Како је Трајко успевао да пронађе  гљиве?
3)  Зашто се прасац бунио?
4)  Како су Трајко и Шкртивоје решили неспоразум?




1.час РТС3 - Бројеви прве стотине


Још једном, да се подсетимо! 





1. Напиши најмањи парни број.
2. Напиши следбеник броја 45. 
3. Који  је највећи број осме десетице.
4. Напиши најмањи двоцифрени број. 
5. Напиши број који је претходник броја 99.